beantwoord

student OV en NS flex

  • 19 August 2022
  • 10 reacties
  • 1279 Bekeken

Hallo!

Ik heb een vraag waar ik moeilijk antwoord op kan vinden. Ik heb namelijk student Week OV. In het weekend zou ik daarom met 40% korting moeten kunnen reizen. 
 

Echter ben ik erachter gekomen dat ik vergeten ben mijn NS flex stop te zetten. Deze stond op 0 euro per maand. Hierdoor is het dus gebeurd dat ik in het weekend voor vol tarief gereisd heb ipv 40% korting, terwijl ik hier wel recht op heb als student.

 

van de NS klantenservice medewerkers krijg ik verschillende berichten: volgens de een zou ik hier wel restitutie op kunnen krijgen en volgens de ander niet. 
 

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

 

Alvast bedankt!

groet Romy

icon

Beste antwoord door Thom 19 August 2022, 19:40

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het studenten OV en Flex kan nooit op een en dezelfde kaart. Reizen met Flex en op saldo zijn niet op een kaart te combineren, u merkte dat. De kaart ‘weet’ dan niet wat hij moet doen. U moet Flex er af laten halen, bevestig het op een automaat.  

U heeft geen recht op teruggave, hooguit is er coulance. Het zal toch via Klantenservice moeten, maar ik verwacht dat ze het niet doen. Wij zijn een reizigersforum en hebben geen bevoegdheid in deze.

Reputatie 7
Badge +3

Op zowel de NS site als die van DUO kun je lezen dat SRP en flex niet samen op dezelfde kaart kunnen. De gemiste korting is jouw eigen fout. Normaal gesproken krijg je hiervoor geen restitutie, omdat je dit dus had kunnen weten. Soms is de klantenservice coulant, vandaar de verschillende antwoorden.

Zeg direct flex op en haal deze bij een automaat van de kaart.

Op zowel de NS site als die van DUO kun je lezen dat SRP en flex niet samen op dezelfde kaart kunnen. De gemiste korting is jouw eigen fout. Normaal gesproken krijg je hiervoor geen restitutie, omdat je dit dus had kunnen weten. Soms is de klantenservice coulant, vandaar de verschillende antwoorden.

Zeg direct flex op en haal deze bij een automaat van de kaart.

Hi! Unfortunately I made the same mistake, I had an NS flex subscription and on the meantime i got the student travel product. i put the student travel product on the same ov chipkaart as the ns flex. Is canceling the Ns flex subscription enough or do i need to order a new OV with the student travel product?

Thank you!

Reputatie 7
Badge +4

Get a new personal card and ask Customer Service to move NS Flex. It means canceling on your old card an get a new one on your new card.

Never combine these two subscriptions. You card cannot handle it and definitely not a subscription with a balance like for students combined with Flex.

Ik had een NS flex abonnement en kreeg ondertussen het studentenreisproduct. ik heb het studentenreisproduct op dezelfde ov-chipkaart gezet als de ns flex. Is het opzeggen van het Ns flex abonnement voldoende of moet ik een nieuwe OV bestellen bij het studentenreisproduct?

Badge +3

Opzeggen van NS Flex (en dat van je kaart verwijderen) is voldoende om het studentenreisproduct goed te laten werken.

bedankt voor de informatie

Hi I have done the same thing I added my student OV subscription on when I had NS flex I have cancelled NS flex now and loaded that onto the card. How long will it take for my student OV to start working as I tried it later in the day and it still didn’t work even though when I checked it says student OV is loaded on to the card and NS flex is not there. Does it take 24 hours or just after midnight?  Or do I need to get in contact with NS again? 

Reputatie 6
Badge +2

Hi Ami9 and welcome on the NS Community! 

When you deactivates the NS Flex contract, the student product should work immediately. You should then no longer see 'Reizen op rekening' when you check in. If you still see that, please contact our customer service.

Badge +3

When did you order the Student OV (SRP)?

Ik becomes active on the 1st day of the month, so if you ordered in September, you will have to wait until October. The starting date should be visible at a machine or a Mijn OV-chip account from www.ov-chipkaart.nl 

Reageer