Skip to main content

Klopt het dat ik in mijn ns niet kan zien dat ik een studenten reis product op de kaart heb staan?

Zo ja, waarom is dat, zou het niet handiger kunnen zijn om dat te kunnen zien?

Bij het inchecken kan het systeem van zowel ns als blauwnet zien dat ik studenten week vrij heb, daardoor vind ik het best raar dat mijn NS het niet zou kunnen zien.

De NS app toont alleen producten van NS zelf. Studentenreisproduct is van DUO.

Incheckapparaten zijn van Translink (net als de OV-kaart en OV pay), die zien wat er op de kaart staat inderdaad, maar die kunnen dat van alle vervoerders zien. 

Ik verwacht niet dat dit er snel zal komen om heel eerlijk te zijn, maar het belangrijkste is dat je gratis reist op het moment dat je gratis hoort te reizen.

Waarvoor zou je dit eigenlijk willen zien? Ik neem aan dat jij weet dat je met SRP reist en dat daar voorlopig niet veel aan zal veranderen zolang je nog studeert, dus voor wat is het precies handig 😄?

Duo zal niet zo maar je SRP in nemen, dus je hoeft niet ook niet bang te zijn dat je SRP opeens zal verdwijnen...

Alle producten die op de kaart staan, dus ook producten die niet van NS zijn, zijn in te zien via Mijn OV-chip op www.ov-chipkaart.nl.

Reageer