beantwoord

Studenten ov nodig in zomervakantie

  • 19 July 2023
  • 4 reacties
  • 324 Bekeken

Hallo!

Ik ben er gisteren achtergekomen dat het gratis reizen voor studenten niet meer geldt, en dat ik nu met 40% korting reis. Nu is het zo dat ik gisteren, 18 juli, en vandaag, 19 juli, nog wel naar school moet voor herkansingen. Is het de bedoeling dat ik de kosten zelf betaal of is er een mogelijkheid dat ik dit kan declareren?

Ik heb gereisd met NS en Blauwnet.

 

icon

Beste antwoord door Tamzin 19 July 2023, 11:03

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Het is de bedoeling dat je deze kosten zelf betaalt.

Reputatie 7
Badge +3

Het is al jaren zo dat tussen half juli en half augustus er geen vrij reizen is en studentenOV als kortingskaart geldt.

Voor klachten en declaraties zul je bij DUO moeten zijn. Zij gaan over studentenOV.

Hallo!

Ik ben er gisteren achtergekomen dat het gratis reizen voor studenten niet meer geldt, en dat ik nu met 40% korting reis. Nu is het zo dat ik gisteren, 18 juli, en vandaag, 19 juli, nog wel naar school moet voor herkansingen. Is het de bedoeling dat ik de kosten zelf betaal of is er een mogelijkheid dat ik dit kan declareren?

DUO betaalt de vervoersbedrijven tussen 15 juli en 15 augustus uitsluitend voor reizen met korting. De vervoersbedrijven gaan je dan uiteraard niet gratis vervoeren.

Voor klachten moet je in eerste instantie bij je school zijn aangezien zij deze herkansingen in de vakantieperiode organiseren. 

Overigens geldt hetzelfde voor studenten die in de zomervakantie of in het weekend stage lopen. Ook zij hebben dan geen gratis vervoer en moeten of bij hun stagebedrijf een stagevergoeding regelen of het zelf betalen.

 

 

 

Ik heb overigens wel eens gelezen dat sommige scholen in dit geval bereid zijn de kosten te vergoeden.

Reageer