beantwoord

studenten ov week vrij

  • 5 March 2024
  • 3 reacties
  • 58 Bekeken

Ik heb dit schooljaar al de hele tijd een studenten ov met week vrij en weekend korting. Ik heb echter al die tijd in het weekend toch de volledige prijs moeten betalen. Hoe kan dit? En hoe los ik dit op? Ik heb een ns flex account, misschien dat het daar mee te maken heeft?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 5 March 2024, 14:26

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey PukA68 en welkom op de NS Community! 

Dat heeft dan inderdaad te maken met het NS Flex abonnement op dezelfde OV-chipkaart. Dit kun je ook lezen bij de veelgestelde vragen op deze pagina. Ik raad je aan om het NS Flex abonnement te beëindigen. Zo krijg je in het weekend weer de korting van jouw Studentenreisproduct.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je op de kaart met SRP ook Flex Basis hebt staat is het zo dat Flex voorrang heeft op dagen dat je met je SRP met korting zou reizen en wordt het volle tarief berekend. Haal zsm Flex van je kaart. Er wordt ook voor gewaarschuwd om geen andere reisproducten op de zelfde kaart te hebben. 

Reputatie 7
Badge +3

Zowel NS als DUO waarschuwen om SRP niet te combineren met andere producten, omdat de werking niet gegarandeerd kan worden. Eventuele kosten wanneer je wel verschillende producten zoals Flex op een kaart met SRP zet worden niet vergoed.

Reageer