Skip to main content
Antwoord

Studenten weekov

• February 27, 2025
  • 2 reacties
  • 90 Bekeken

Hi,

Ik heb een studenten week ov en een Flex basis abonnement, maar afgelopen factuur viel het me ineens op dat ik vol tarief in het weekend betaal, wat volgens mij 40% korting hoort te zijn. Weet iemand hoe dit kan? Als ik de NS bel zeggen ze dat het een DUO probleem is en andersom.

Beste antwoord door mrfreeze

Hoi Liess,

Dat komt omdat Flex en het Studentenreisproduct niet goed samengaan. Met het vrij reizen gaat het meestal wel goed, maar als je geen recht op vrij reizen hebt, wordt je Flex-abonnement aangesproken i.p.v. het SRP.
Hier wordt ook voor gewaarschuwd op de sites van NS en DUO. Helaas wordt dit niet tijdens het bestelproces gedaan.

Je kunt het beste zo snel mogelijk je Flex-abonnement opzeggen en van de kaart verwijderen. Je zou deze eventueel wel op een andere kaart kunnen bestellen.

2 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • February 27, 2025

Hoi Liess,

Dat komt omdat Flex en het Studentenreisproduct niet goed samengaan. Met het vrij reizen gaat het meestal wel goed, maar als je geen recht op vrij reizen hebt, wordt je Flex-abonnement aangesproken i.p.v. het SRP.
Hier wordt ook voor gewaarschuwd op de sites van NS en DUO. Helaas wordt dit niet tijdens het bestelproces gedaan.

Je kunt het beste zo snel mogelijk je Flex-abonnement opzeggen en van de kaart verwijderen. Je zou deze eventueel wel op een andere kaart kunnen bestellen.

• Koploper****
  • February 27, 2025

De te veel betaalde reiskosten krijg je niet meer terug omdat je ondanks alle waarschuwingen toch een SRP en Flex op dezelfde kaart hebt gezet.