Studentenreisproduct afgelopen, wat nu? | NS Community
beantwoord

Studentenreisproduct afgelopen, wat nu?

  • 13 August 2022
  • 5 reacties
  • 343 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Hallo iedereen,

 

Ik heb een vraagje betreft de vervanging van mijn nu afgelopen studentreisproduct.

Mijn studie gaat nog één jaar door, terwijl ik helaas door mijn student reisproduct heen ben.

Ik moet dus nu opzoek gaan de meest voordelige vervanging van dit product.

 

Ik heb vandaag mijn 40% NS Flex Dal Voordeel aangezet, die je kan aanvragen als (ex)student voor één jaar lang reizen met deze voorwaarde:

  • 40% korting in daluren
  • 40% korting in het weekend + feestdagen
  • 40% samenreiskorting in daluren voor 3 medereizigers

 

Echter moet ik ook nog een stuk met de bus. 

 

Ter informatie:

Ik moet 4 tot 5 keer in de week héén en terug van Heteren naar Arnhem-Zuid met de bus en vervolgens de trein van Arnhem Zuid naar Arnhem Presikhaaf.

 

Mijn vraag:

Wat is het meest voordelige abonnement die ik kan afsluiten die mijn studentreisproduct kan vervangen voor minstens 1 jaar? Moet ik boven het NS Flex Dal voordeel nog een traject product afsluiten en is er nog een complimentair bus abonnement beschikbaar?

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 13 August 2022, 18:09

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Uitgaande van de abonnementenwijzer op 9292.nl heb je eigenlijk twee opties:

 

  • Voor de trein is er 1 optie, dat is een Traject Vrij abonnement van € 77,70 per maand. Zonder abonnement zou je per maand (bij 5 dagen per week) € 134,23 kwijt zijn. 
  • Voor de bus heb je 2 mogelijkheden: 
    • Altijd zonder abonnement reizen. Bij 5 dagen per week kost dit € 109,98.
    • Je neemt een “Altijd voordeel” abonnement. Daarbij krijg je altijd 20% korting op alle bus-, tram- en metroreizen in heel Nederland. Dit abonnement kost € 20 per maand. Alles bij elkaar ben je dan voor de bus € 107,98 per maand kwijt. 
Badge +3

Hallo en welkom @kvnji 

Het aanbod op ns.nl/studenten (een jaar lang gratis Dal Voordeel, 40% korting buiten de spits) geldt alleen voor de trein.

Voor stads/streekvervoer moet je toch echt bij de betreffende vervoerder zijn (in jouw geval Arriva voor de bus).

Je zou nog kunnen kijken naar https://www.arriva.nl/consumenten/kaartjes-abonnementen/arriva-flow.htm maar daar krijg je geen studentenkorting.

Het schijnt samen te kunnen met NS Flex op één kaart?

Ik vrees het ergste, maar laat maar weten.

Een Arriva ster/zone/regio abonnement (vrij reizen met de bus) zal prima samen gaan met NS Flex.

Edit: zie de reactie van @Tochjo hieronder. Het eerste jaar ‘gratis’ NS (Flex) Dal Voordeel  abonnement kan je gewoon houden voor al je treinreizen, maar vergeet niet om dat tijdig op te zeggen als je geen rekening (€ 61,20 per jaar of € 5,10 per maand, prijspeil 2022) wilt na een jaar.

Badge +3

Het meest voordelig is het om niet met de trein te reizen, maar per bus van Heteren naar Arnhem Centraal en vanaf daar weer met een bus naar Arnhem Presikhaaf. In dat geval wordt de hele reis gedekt door Breng Vrij Maand (91 euro per maand) of Breng Vrij Jaar (848 euro voor een heel jaar).

Heteren ligt in de regio Arnhem-Nijmegen. Aan de Arriva-abonnementen heb je dus niets. Je moet bij Breng zijn, zoals Tochjo ook al opmerkte.

Voor de bus is het Dal Voordeel Oost abonnement ook een optie. Dat kost € 17 per jaar en is ook geldig in de middagspits. Dal Vrij Oost kost € 55 per maand / € 550 per jaar. 

Om precies uit te kunnen rekenen wat voordelig is, hebben we wat meer informatie nodig. In ieder geval de opstaphalte en het moment van reizen. 

Badge +3

O ja, die abonnementen gelden ook in de middagspits. Dan kan het inderdaad geen kwaad even een uitgebreidere berekening te maken.

Reageer