beantwoord

Studentenreisproduct werkt opeens niet meer?

  • 11 October 2016
  • 2 reacties
  • 10308 Bekeken

Ik heb mijn studentenreisproduct 3 weken geleden gekoppeld aan mijn ov-chipkaart, gelijk bestelling opgehaald, vorige week deed hij het en ik kon gratis reizen, maar vandaag geeft hij opeens aan dat ik te weinig saldo heb. Dit kan niet kloppen aangezien ik nog steeds op school zit en recht op mijn studentenreisproduct heb.
icon

Beste antwoord door Thom 11 October 2016, 14:22

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Soms reist u gratis en soms op saldo, afhankelijk van wanneer u reist. Als u geen recht op vrij reizen heeft, moet er een saldo opstaan. Dit saldo moet minimaal het bedrag zijn waarmee u met het uitchecken uw reis kunt betalen en bij inchecken moet er minimaal tien euro aanwezig zijn. Voor korte ritten kan zes euro soms volstaan.

De redenering in uw laatste zin gaat helaas niet op. U heeft recht op gratis reizen op de daarvoor voor u geldige tijden.

Het kijkt me verstandig even te kijken wanneer u gratis reist en wanneer op saldo. Dan voorkomt u dit soort verrassingen. Met een studenten-ov reist u niet altijd gratis, wat u mogelijk veronderstelt. Uw studentenreisproduct werkt waarschijnlijk normaal.
Ik heb mijn studentenreisproduct 3 weken geleden gekoppeld aan mijn ov-chipkaart, gelijk bestelling opgehaald, vorige week deed hij het en ik kon gratis reizen, maar vandaag geeft hij opeens aan dat ik te weinig saldo heb. Dit kan niet kloppen aangezien ik nog steeds op school zit en recht op mijn studentenreisproduct heb.

Je hebt toevallig niet voor weekend-ov gekozen en die probeer je nu door de week te gebruiken he?

Zo niet; dan kun je het beste even contact opnemen via deze site: http://www.studentenreisproduct.nl/detail/contact/
Het studentenreisproduct is niet van NS, maar van de DUO.

Reageer