Antwoord
Studentenreisproduct werkt opeens niet meer?
Ik heb mijn studentenreisproduct 3 weken geleden gekoppeld aan mijn ov-chipkaart, gelijk bestelling opgehaald, vorige week deed hij het en ik kon gratis reizen, maar vandaag geeft hij opeens aan dat ik te weinig saldo heb. Dit kan niet kloppen aangezien ik nog steeds op school zit en recht op mijn studentenreisproduct heb.
Beste antwoord door Thom
Soms reist u gratis en soms op saldo, afhankelijk van wanneer u reist. Als u geen recht op vrij reizen heeft, moet er een saldo opstaan. Dit saldo moet minimaal het bedrag zijn waarmee u met het uitchecken uw reis kunt betalen en bij inchecken moet er minimaal tien euro aanwezig zijn. Voor korte ritten kan zes euro soms volstaan.
De redenering in uw laatste zin gaat helaas niet op. U heeft recht op gratis reizen op de daarvoor voor u geldige tijden.
Het kijkt me verstandig even te kijken wanneer u gratis reist en wanneer op saldo. Dan voorkomt u dit soort verrassingen. Met een studenten-ov reist u niet altijd gratis, wat u mogelijk veronderstelt. Uw studentenreisproduct werkt waarschijnlijk normaal.
De redenering in uw laatste zin gaat helaas niet op. U heeft recht op gratis reizen op de daarvoor voor u geldige tijden.
Het kijkt me verstandig even te kijken wanneer u gratis reist en wanneer op saldo. Dan voorkomt u dit soort verrassingen. Met een studenten-ov reist u niet altijd gratis, wat u mogelijk veronderstelt. Uw studentenreisproduct werkt waarschijnlijk normaal.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.