Skip to main content

super slechte klantenservice NS👎🏻

• February 19, 2025
  • 2 reacties
  • 122 Bekeken

Ik heb een hoge factuur gekregen van NS, die ik niet kon betalen. De eerste keer dat ik belde, had iemand van de klantenservice mij verteld dat ik uitstel kan aanvragen, als ik 12 februari opnieuw belde. Ik heb vervolgens 5 dagen gewacht, en opnieuw gebeld en diegene vertelde mij dus dat ik helemaal geen uitstel kan aanvragen voor een factuur. Nou dat was de eerste mis informatie die ik kreeg. Ze zei wel dat ik 3 herinneringen kreeg en dat ik tot de 25ste de tijd had om te betalen en dat ik gewoon nog met mijn abbo kan reizen. Nu is mijn abbo opeens op stop gezet, en krijg ik in de mail te horen dat ik opeens de 21ste betaald moet hebben… ik heb 2x foutieve informatie gekregen en nu moet ik opeens in 2 dagen tijd 400 eu toveren. 
super slechte klantenservice en heel raar dat ik geen uitstel kan aanvragen. Als ik geen foutieve informatie had, had ik nog genoeg tijd om het te kunnen herstellen. Ik krijg ook geen tegemoetkoming voor 2x foute informatie te geven aan mij. Nu word het doorgestuurd naar incasso. Bedankt NS!👎🏻👎🏻👎🏻

2 reacties

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • February 19, 2025

Het is wel degelijk beleid dat u een betalingsregeling wordt of kan worden aangeboden, al is het niet vaker dan twee keer per  jaar. Klantenservice heeft u in eerste instantie fout voorgelicht. Bedenk dat daar ook een gebrek aan personeel is en beginnende medewerkers soms wel eens niet volledig op de hoogte zijn, wat niet wegneemt dat het niet had mogen gebeuren.

Vervelend is wel dat dit eigenlijk geregeld moet worden voordat het abonnement wordt geblokkeerd. Het moet geregeld zijn als NS het nog in handen heeft.

Gevalletje moderator denk ik als het zo sterk misgelopen is. Vaak worden er aantekeningen gemaakt door Klantenserivice en dat kan u wellicht helpen. Wees wel eerlijk en volledig in het verstrekken van informatie.

Vierhonderd euro is wel erg veel. Heeft u op de factuur gekeken hoe dit is berekend?

Daniël NS
Moderator
  • Moderator
  • February 19, 2025

Het is zeer spijtig om te lezen dat je contact zo verlopen is Arwin E. Ik kan niet zo zien wat er exact gebeurd is echter leest dit zeker niet zoals het hoort. Ik raad je aan om dit te escaleren naar een klacht indien je hier nog verder werk van wilt laten maken door dit intern nog na te laten kijken. Ik zou graag zeggen dat ik nog wat kan betekenen, echter als dit nu al doorgezet naar het incasso bureau is dit al buiten wat ik voor je kan doen. Ik raad je dus aan om dit als een klacht te verwerken.