beantwoord

suscripción

  • 11 April 2023
  • 8 reacties
  • 134 Bekeken

Quiero hacer una suscripción para tarjetas de niños pero no tengo cuenta de un bco holandés cómo puedo hacer 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 11 April 2023, 17:14

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi Haydee Alvarado and welcome to the NS Community,

We can only help you in English or Dutch. If you don't have a Dutch bank account, you can order a personal OV-chipcard first on https://www.ov-chipkaart.nl/en. If you have an IBAN and the personal OV-chipcard, you can contact our customer service to order a contract.

Hallo, een paar dagen geleden heb ik een abonnement aangevraagd, maar ik heb een klein foutje gemaakt waarvan ik niet op de hoogte was toen ik de abonnementskaart van 35 euro besteldeToen ik dat zag, dacht ik dat het de kaart van mijn zoon zou bevatten, maar zo was het niet, de kaart kwam aan met de naam van mijn zoon en mijn foto, wat kan ik in deze gevallen doen?

Badge +3

Hallo, een paar dagen geleden heb ik een abonnement aangevraagd, maar ik heb een klein foutje gemaakt waarvan ik niet op de hoogte was toen ik de abonnementskaart van 35 euro besteldeToen ik dat zag, dacht ik dat het de kaart van mijn zoon zou bevatten, maar zo was het niet, de kaart kwam aan met de naam van mijn zoon en mijn foto, wat kan ik in deze gevallen doen?

Ik zou me er niet druk over maken als jouw foto op de kaart van je zoon staat. Bij Kids Vrij leest men de geboortedatum en als je zoon een ID heeft (vanaf 14 jaar verplicht) is het prima.

Bovendien zou er een oudere persoon mee moeten reizen met een minderjarige 4-11 jaar.

Bij controle in de trein zou men vragen kunnen stellen, maar als je zoon gewoon zegt “dat is de foto van mijn mama maar het is echt mijn kaart” is er dus niets aan de hand.

Een nieuwe kaart (met de juiste foto) kost € 7,50 of € 11,00 en dat is zonde van je geld.

Oef, dat weet ik eerlijk gezegd niet, Robert B. Op een persoonlijke OV-chipkaart staat dan weer geen geboortedatum o.i.d. en er is altijd kans dat een kind dezelfde voorletter heeft als de ouder. Het kan dus wel overkomen alsof het kind met de kaart van de ouder reist.

Mijn advies is om contact op te nemen met OV-chipkaart om een juiste kaart te laten sturen, met de correcte foto.

Badge +3

Oef, dat weet ik eerlijk gezegd niet, Robert B. Op een persoonlijke OV-chipkaart staat dan weer geen geboortedatum o.i.d. en er is altijd kans dat een kind dezelfde voorletter heeft als de ouder. Het kan dus wel overkomen alsof het kind met de kaart van de ouder reist.

Excuses, ik las het verkeerd en dacht dat de foto van een ouder op de kaart van een kind stond, maar het is dus andersom, en het kind zal 12-17 jaar zijn want anders bestel je geen Weekend Vrij.

Overigens staat de geboortedatum op de chip van de kaart en is zichtbaar voor een conducteur.

Een geboortedatum niet, dacht ik? Alleen de geldig-tot datum (bij mij iig).

Badge +3

Een geboortedatum niet, dacht ik? Alleen de geldig-tot datum (bij mij iig).

De classificatie M/V was al langer verdwenen, en sinds enkele jaren drukt men de geboortedatum (uit privacy/misbruik overwegingen) ook niet meer af op de pas zelf.

Maar die staat wel gewoon op de chip en is dus uit te lezen door een conducteur. Anders kan er ook geen automatische leeftijdskorting (in BTM) toegepast worden.

Je hebt gelijk! 😁

Reageer