tarief verschil | NS Community
beantwoord

tarief verschil

  • 8 September 2022
  • 8 reacties
  • 164 Bekeken

Mijn abonnement is 107€ Maar deze maand moet 145€ betalen. Heb ik iets gemist of verkeerd gedaan ofzo?

icon

Beste antwoord door Robert B 8 September 2022, 18:55

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als dat gaat om het blauwe balkje ‘abonnementskosten’ in het tellertje op Mijn NS of in de NS app dan kan je dat negeren want daar klopt vaak niets van.

Let ook niet op de factuurdatum die daarbij staat, je krijgt gewoon maandelijks een factuur. Bij mij staat daar nu 30 oktober maar ik weet zeker dat ik 9 of 10 september een factuur tegemoet kan zien.

Voor de rest kan het natuurlijk gaan om reizen in de spits, met bus/tram/metro of correctietarieven, maar dat zou dan als kosten bij het gele balkje staan.

Als je daadwerkelijke factuur niet klopt (zie vooral pagina 2 voor de specificatie) dan neem contact op met de Klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Als het niet gaat om dat tellertje waar Robert het over heeft maar echt om een factuur waarvan het bedrag daadwerkelijk is afgeschreven, die factuur is terug te vinden in je betaaloverzicht en daarop staan de kosten gespecificeerd. Extra kosten kunnen dan inderdaad voor reizen in de spits, bus/tram/metro of correctietarieven zijn, maar ook kosten voor OV-fiets of stallen op rekening. Dat is allemaal terug te vinden op de factuur. En soms kan het langer duren voor reizen in je reishistorie staan, waardoor het ook zo kan zijn dat ze een maand later pas op je factuur komen, dus zouden er ook nog oudere reizen uit juli met de factuur van september gefactureerd kunnen worden (zoals bij mij, reis van 8 juli stond op factuur van 1 september ipv op die van 1 augustus).

 

Reputatie 4

Welkom bij de NS Community!

Als dat gaat om het blauwe balkje ‘abonnementskosten’ in het tellertje op Mijn NS of in de NS app dan kan je dat negeren want daar klopt vaak niets van.

Let ook niet op de factuurdatum die daarbij staat, je krijgt gewoon maandelijks een factuur. Bij mij staat daar nu 30 oktober maar ik weet zeker dat ik 9 of 10 september een factuur tegemoet kan zien.

Voor de rest kan het natuurlijk om reizen in de spits, met bus/tram/metro of correctietarieven gaan, maar dat zou dan als kosten bij het gele balkje staan.

Als je daadwerkelijke factuur niet klopt (zie vooral pagina 2 voor de specificatie) dan neem contact op met de Klantenservice.

klopt inderdaad meestal klopt gele balkje wel maar blauwe balk is een ramp 

Badge +3

En vannacht om 2:40 de verwachte factuur. De volgende… doe maar 30 oktober want dat staat er 😂

 

Ik heb zaterdag 3 sept gereist met ns. Van Zwolle naar Gouda.  €9.96. Met 40 procent korting. Zondag 4 sept met  ns van Gouda naar Zwolle €12.90 ook met 40 procent korting.   Waarom op t zelfde traject verschillende prijzen ?

Traject 

Reputatie 7
Badge +3

€ 12,90 is de prijs met 40% korting. Heb je vóór je heenreis misschien nog een andere reis gemaakt? Bijvoorbeeld met Blauwnet? Dan kan het zijn dat de prijs lager is vanwege lange-afstandskorting.

Badge +3

Een losse reis Zwolle - Gouda is 119 TE (tariefeenheden) en kost met 40% korting € 12,90

Als je voor die 119 TE maar € 9,96 aan NS betaalt maakte je een reis van in totaal 156 TE waarbij je bij de overstap in Zwolle al 37 TE afrekent. Dat is ongeveer de afstand vanaf Mariënberg of Nijverdal.

Heb je geen NS Flex en reisde je niet met NS naar Zwolle dan zie je dat niet terug in Mijn NS, wel met een Mijn OV-chip account en je kaart gekoppeld.

Reageer