beantwoord

Teleurgesteld in Ns flex

  • 8 July 2023
  • 9 reacties
  • 289 Bekeken

Beste, ik zou graag in contact komen met ns of iemand die mij hierin kan helpen. Al jaren heb in ns fiex(op rekening) Altijd netjes betaald en ook jl is er geld afgeschreven, op 3 juli
Alleen nu is  mijn kaart onbruikbaar gemaakt.. omdat er blijkbaar 51,06 openstond, vd maand ervoor dit was fraude, deze ritten heb ik nooit gemaakt, dit verhaal is al jaren bekend bij ns en opnieuw melding gedaan, gestolen kaart is blijkbaar nog bruikbaar. Dit heb ik gelijk kenbaar gemaakt op op 26 juni. Hieruit bleek dat ook mij email is overgenomen. Dit was geen probleem ,we zouden dit samen uit zoeken. Ik wilde ondanks gewoon betalen..maar mevr zei wacht op nieuwe mail daarin staat een betalingslink. Vervolgens heb ik om 3juli nog contact gehad omdat ik geen link had ontvangen en het geld dan mr zelf zou overboeken. Maar wel zodra ik tijd heb ivm spoed opname zh dochtertje. Ik vroeg nog aan deze vrouw,komt mijn abonnement niet in gevaar, Nee zei ze, geen zorgen. Dus ik heb in nacht van 5 op 6 juli alles overgeboekt. Vanavond krijg een email dat mijn abonnement is beëindigd, ik heb het wel overmaak, mr in alle stress van 24/7 in zh zitten geen kenmerk toegevoegd. Nee sorry, daar had ik ff niet aangedacht in zh!! En nu zegt mevr ik krijg het geld blijkbaar weer terug gestort, want nu gaat het nr een deurwaarder???? En nu zit ik nu met dochter in het zh en wij dinsdag nr sophia zh moeten, mr we kunnen blijkbaar dus niet meer met de kaart reizen. Een nieuwe pas aanvragen kan blijkbaar ook niet, want we staan nu als negatief gemeld, terwijl ik dit in overleg heb betaald!! Ik begrijp dit echt niet!! Ik vroeg om 'n manager ofzo en mevr zei; ga mr naar twitter of Facebook..uhh misschien heb ik dat niet🤗

icon

Beste antwoord door Robert B 8 July 2023, 12:56

Bekijk origineel

9 reacties

*Buiten dit alles waarom terug storten,terwijl ik heb betaald. Ik ga geen extra kosten betalen. Alles was in overleg gedaan!!

Ik denk niet dat de NS dat nog voor u gaat oplossen, helaas. Misschien is hier een moderator die dit op kan lossen, maar anders zou ik een klacht indienen bij de OV Ombudsman. Die gaat dan ook naar de NS toe en kan net iets meer voor elkaar krijgen. 

https://www.nationaleombudsman.nl/ombudsvoorzieningen/klachtenloket-openbaar-vervoer

Ik denk niet dat de NS dat nog voor u gaat oplossen, helaas. Misschien is hier een moderator die dit op kan lossen, maar anders zou ik een klacht indienen bij de OV Ombudsman. Die gaat dan ook naar de NS toe en kan net iets meer voor elkaar krijgen. 

https://www.nationaleombudsman.nl/ombudsvoorzieningen/klachtenloket-openbaar-vervoer

Beste Jan, ik denk het ook niet. Mr zeer bedankt voor uw tip!

Reputatie 7
Badge +3

Begrijp ik goed dat jouw ov chipkaart was gestolen en je deze niet hebt geblokkeerd waardoor iemand anders er mee heeft gereisd op jouw kosten?

 

Begrijp ik goed dat jouw ov chipkaart was gestolen en je deze niet hebt geblokkeerd waardoor iemand anders er mee heeft gereisd op jouw kosten?

 

Nee, is niet helemaal juist. En ivm ex partner kan hier wegens veiligheid weinig over zeggen. Pas is al diverse keren vernieuwd. Het gaat mij erom dat ik ns gelijk hierover heb geïnformeerd & diverse keren heb gebeld en volgens telefonische afspraak gewoon heb betaald, ondanks ik deze reizen niet heb gemaakt. Alleen ik heb geen kenmerk ingevuld,waardoor het op een stapel is beland,technisch ns verhaal en ik na jaren trouwe klant mijn pas is geblokkeerd en ns zegt het betaalde bedrag terug te storten omdat het nu naar een deurwaarder gaat. Dat betekent extra kosten!! 

Begrijp ik goed dat jouw ov chipkaart was gestolen en je deze niet hebt geblokkeerd waardoor iemand anders er mee heeft gereisd op jouw kosten?

 

Nee, is niet helemaal juist. En ivm ex partner kan hier wegens veiligheid weinig over zeggen. Pas is al diverse keren vernieuwd. Het gaat mij erom dat ik ns gelijk hierover heb geïnformeerd & diverse keren heb gebeld en volgens telefonische afspraak gewoon heb betaald, ondanks ik deze reizen niet heb gemaakt. Alleen ik heb geen kenmerk ingevuld,waardoor het op een stapel is beland,technisch ns verhaal en ik na jaren trouwe klant mijn pas is geblokkeerd en ns zegt het betaalde bedrag terug te storten omdat het nu naar een deurwaarder gaat. Dat betekent extra kosten!! 

*Wel mijn klantnummer. Maar zoals Jan zegt (hierboven) NS zal dit niet meer kunnen oplossen. Wat ook blijkt.  En zal ik andere stappen ondernemen..en mochten zij zoals gezegd het bedrag terug storten, zal ik het wederom blijven overmaken;) 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als je een bedrag overmaakt zonder betalingskenmerk krijg je het terug, al zou men uit je rekeningnummer wel kunnen afleiden wie je bent en vervolgens het bedrag matchen met een openstaande rekening. Bovendien heb je je klantnummer vermeld.

Maar je zegt dat er voor de vorige maand een bedrag van € 51,06 open stond. Dat heb je dus zelf teruggeboekt omdat je het er niet mee eens was (fraude, die reizen heb ik niet gemaakt), en daar 26 juni contact over gehad.

Tja, dan houdt het volgens mij snel op want men zal voor een incasso van begin juni niet opnieuw een herinneringstraject opstarten (met een e-accept link, brief, e-mails) en dus gaat het gewoon naar het incassobureau met 40 euro kosten.

Dat is nu eenmaal hoe de NS redeneert, als je het ergens niet mee eens bent dien je gewoon te betalen en kunt daar later bezwaar tegen maken. Ze kunnen een factuur niet ‘on hold’ zetten in afwachting van de utkomst/afhandeling van je bezwaar.

Zodra alle rekeningen voldaan zijn kan je (na enkele dagen verwekingstijd) opnieuw een abonnement aanvragen.

Sterkte bij de ombudsman en met je dochter.

Reputatie 7
Badge +3

Als iemand zonder jouw toestemming jouw persoonlijke ov-chipkaart heeft gebruikt is dat fraude en kun je aangifte doen. Mogelijk dat NS coulanter zal zijn met aangifte, maar snap dat je geen extra problemen erbij wilt hebben.

Bedankt ieder voor zijn/haar antwoord. Het is opgelost, wij kunnen weer verder lekker reizen!! Graag deze vraag ivm veiligheid verwijderen!

Reageer