beantwoord

tijdelijk stopzetten abonnement

  • 6 September 2022
  • 10 reacties
  • 1140 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Waarom kan ik mijn trajectvrij niet tijdelijk stopzetten in verband met vakantie van 4 weken. Heb hieover gemaild en gechat maar helaas . moet dan abonnement helemaal verwijderen en daarna weer opnieuw aanvragen volgens medewerkers die er zelf ook niets van snappen.

icon

Beste antwoord door Andyret2 6 September 2022, 12:48

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 4

Waarom kan ik mijn trajectvrij niet tijdelijk stopzetten in verband met vakantie van 4 weken. Heb hieover gemaild en gechat maar helaas . moet dan abonnement helemaal verwijderen en daarna weer opnieuw aanvragen volgens medewerkers die er zelf ook niets van snappen.

heb je net een wijzigen doorgevoerd dan moet je minste een maand wachten dan kan je elke dag wijzigen naar maand kan wijzigen naar andere abonnement hebt je ns flex basis dan kan iedere dag wijzigen doorvoeren naar betaalde abonnement kom je.niet uit kun je beste even bellen naar de klantenservice 

Overstappen naar Flex dan kunt u dat wel zelf doen zonder naar de automaat te hoeven, gewoon in uw eigen mijnNS omgeving via de computer.

Reputatie 7
Badge +3

Een saldo abonnement kun je niet tijdelijk pauzeren, dat wordt dan inderdaad helemaal verwijderen en later weer opnieuw aanvragen. 

Een Flex abonnement kun je wel pauzeren dmv je abonnement tijdelijk te wijzigen naar Flex Basis.

 

Nu is het wel zo dat er nu nog maar 1 saldo is wat je nieuw kan afsluiten en dat is Dal Voordeel. Heb je nu nog een ander abonnement op saldo kun je die niet meer opnieuw afsluiten en kun je dat abonnement alleen nog maar als Flex abonnement verkrijgen. 

Reputatie 7
Badge +3

Overstappen naar Flex dan kunt u dat wel zelf doen zonder naar de automaat te hoeven, gewoon in uw eigen mijnNS omgeving via de computer.

Bij overstappen van saldo abonnement naar Flex moet je nog wel eenmalig naar een automaat om het oude abonnement te verwijden en Flex op de kaart te zetten. Heb je eenmaal Flex hoef je voor een wijziging niet meer naar een automaat. Je gaat dan pas weer naar een automaat als je Flex in zijn geheel wilt verwijderen. 

Bedankt voor reacties. Snap er nu echter helemaal niets meer van. Zal toch maar overwegen autootje aan te schaffen. 

Reputatie 7
Badge

Ik zal proberen het nog even voor u op een rijtje te zetten:

- als u een ouderwets traject abonnement 'op saldo' heeft, kunt u dit over laten zetten naar de NS Flex variant

- als u een NS Flex Traject Vrij abonnement heeft, kunt u dit vanaf een maand na ingang of na een eerdere wijziging, op elke gewenst moment wijzigen, naar bijvoorbeeld NS Flex Basis. U betaalt dan niets, krijgt geen korting of vrij reizen en heeft dus effectief even geen abonnement. U reist dan slechts nog op rekening via NS i.p.v. op saldo zoals wanneer u helemaal geen NS product heeft.

- als u NS Flex basis heeft (bijvoorbeeld na bovenstaande wijziging), kunt u dat op elk gewenst moment weer wijzigen, bijvoorbeeld terug naar NS Flex Traject Vrij. Effectief heeft u uw abonnement dan dus een willekeurige periode 'gepauzeerd'.

Waarom moet het zo moeilijk pffffff gewoon tijdelijk een maand stoppen en daarna weer door!!!!!

Badge +3

Waarom moet het zo moeilijk pffffff gewoon tijdelijk een maand stoppen en daarna weer door!!!!!

Welkom!

Dat kan gewoon, als je NS Flex hebt.

Je abonnement moet dan wel minimaal een maand actief zijn, en dat tijdelijk stoppen mag ook minder dan een maand zijn zijn (bijv. een paar weken vakantie of wegens ziekte).

Trajectabonnementen zijn al een tijdlang Flex.

Reputatie 7

Heb weleens van mensen gehoord dat ze dachten dat er in Mijn NS een pauzeknop zou zitten voor je abonnement. Dat je alleen die knop in moet drukken om je abonnement de komende maand te pauzeren, en als je hem weer wilt gebruiken de knop weer indrukken. 

Het verhaal van “ gewoon je abonnement even een maandje pauzeren” is in de praktijk voor sommigen toch complexer dan het lijkt.

Reputatie 7
Badge +3

Heb weleens van mensen gehoord dat ze dachten dat er in Mijn NS een pauzeknop zou zitten voor je abonnement. Dat je alleen die knop in moet drukken om je abonnement de komende maand te pauzeren, en als je hem weer wilt gebruiken de knop weer indrukken. 

Als je de commercial mag geloven is er ook zo'n knop, maar ja dat is maar een commercial. 

Ik las trouwens deze week een blog waarin iemand dat ook nog aangaf, die vindt de NS maar een stelletje jokkebrokken. Ik begrijp hem wel.

 

Bij dat uitzetten voelde ik me overigens nog wel belazerd door de Nederlandse Spoorwegen. Want voor dat NS Flex abonnement zijn er natuurlijk flitsende commercials. Waarin je mensen in een app met een schuifje hun abonnement uit en weer aan ziet zetten. Maar zo werkte het voor mij niet. Ik moest door een ingewikkeld scherm heen om een nieuw abonnement te kopen. Dat gratis is, maar dat zie je pas aan het eind. Stelletje jokkebrokken van de NS….

 

 

Reageer