beantwoord

Tijdelijk stopzetten abonnement

  • 29 June 2023
  • 5 reacties
  • 220 Bekeken

Mijn vakantie periode begint van 13-07-2023 en eindigt om 13-08-2023. Zelf heb ik een maand abonnement voor het traject Beverwijk - Amsterdam Sloterdijk. Hoe kan ik dit tijdelijk stopzetten, en hoe zit het dan met de factuurbetalingen? Want de factuurbetalingen worden bij mij rond de 5e van de maand afgeschreven

icon

Beste antwoord door Tochjo 29 June 2023, 16:11

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Stopzetten kunt u eenvoudig zelf doen in Mijn NS (de website, niet de app): u wijzigt na uw laatste reis half juli uw abonnement in NS Flex Basis (= NS Flex zonder abonnement) en wijzigt voorafgaand aan uw eerste reis half augustus uw abonnement weer in NS Flex Traject Vrij voor uw traject.

De facturen blijven komen rond dezelfde dag van de maand als nu. Na het stopzetten krijgt u restitutie voor de periode van half juli tot en met begin augustus, en na het weer activeren krijgt u een tussentijdse factuur voor de kosten van half augustus tot en met begin september.

Reputatie 7
Badge +3

Een Flex abonnement kun je als die al minstens een maand loopt, ieder moment wijzigen. Ga daarvoor naar “Mijn producten” in je MijnNS account en klik op “Ander abonnement kiezen". Je kiest dan Flex Basis. Dit gaat direct in op de dag dat je wijzigt, dus wijzig pas 13/7. Vervolgens kun je op 13/8 weer hetzelfde doen en wijzigen naar je Traject Vrij. 

Ik zit in een vergelijkbare situatie en wil er gewoon zeker van zijn dat ik het goed heb begrepen (ik ben nog steeds Nederlands aan het leren ;). Dus als ik midden van de maand op vakantie ga en ik verander mijn Traject Vrij voor Basis en weer terug naar Traject Vrij. Word ik naar rato gefactureerd en niet de hele abonnementskost voor het Traject abonnement?

Badge +3

Dat klopt. U betaalt eerst vooraf voor de hele maand, maar krijgt een deel van dat geld terug nadat u het abonnement hebt stopgezet.

Geweldig, bedankt voor het beantwoorden :)

Reageer