beantwoord

tijdelijke stopzetten traject vtij abonnement

  • 10 April 2022
  • 8 reacties
  • 1155 Bekeken

Geachte, dagelijks reis ik met de trein van Hoogeveen naar Groningen en terug natuurlijk. Nu staan daar werkzaamheden gepland van 7 -23 mei 2022 en schijnen ze stopbussen in te gaan zetten waardoor de reistijd aanzienlijk wordt verlengd. Nu zou ik graag mijn traject vrij abonnement voor deze periode stop willen zetten. Is dit mogelijk en hoe zou ik dit kunnen doen?

icon

Beste antwoord door Robert B 10 April 2022, 12:33

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Via de Mijn NS website kan je het abonnement omzetten naar Flex Basis. Dat moet je dan wel na je laatste reis doen, want een wijziging is per direct en kan niet ingepland worden voor een latere datum.

Het weer aanzetten na 23 mei zal mogelijk via de Klantenservice moeten, omdat de wissel naar Basis minder dan een maand ervoor was.

Wat gek…. Zojuist lees ik ergens op deze “community” dat je hem wel weer binnen een maand kan terug zetten naar Flex.

 

iedereen verteld wat anders….. heel vervelend.

 

ik heb een abonnement van bijna €300 die ik straks 2 weken niet gebruik ivm vakantie. 
hoe dit nu te doen??

grote kans dat mijn werkgever niet een gehele abonnement vergoed omdat ik natuurlijk niet 2 weken werk.

 

graag het ECHTE antwoord….

Reputatie 7
Badge +4

zie onder.

Badge +3

@Renee87

Het gemarkeerde antwoord van 10 april is achterhaald, want NS Flex Basis kan je op elk moment weer wijzigen. Klantenservice niet voor nodig.

Vraag anders maar aan @Momo 😅

Reputatie 7
Badge +3

Formeel is het binnen een maand en als u het via de site wilt doen, lukt dat ook niet.

Dat lukt wel via de website. Zelf heb ik een Flex Weekend Vrij begin augustus weer naar Flex Basis gewijzigd en als test gekeken of het daarna gelijk weer mogelijk was naar een ander abonnement te wijzigen, en dat kon. 

Voorheen kon het inderdaad niet, dus NS heeft dit veranderd. Er worden wel vaker dingen veranderd, en kloppen de dingen die we hier op de community hebben gezegd niet meer. Het is met oudere topics dus altijd goed kijken of wat er staat nog wel klopt en bij twijfel even navragen. 

 

Edit, Robert was me al voor.

Reputatie 7
Badge +4

Als echte Thomas heb ik het even geprobeerd en het klopt. ;-) Grote verbetering trouwens, wat een tijdsverspillende onzinconstructie was het.

Badge +3

Als echte Thomas heb ik het even geprobeerd en het klopt. ;-) Grote verbetering trouwens, wat een tijdsverspillende onzinconstructie was het.

Tja, want met twee kaarten kon hetzelfde ook al. Dat is nu overbodig.

Reputatie 7
Badge +3

Het kan vanaf het begin van Flex al met 2 kaarten, maar is onhandig.

Na enige tijd kon al via de klantenservice, maar is ook onhandig zeker als het zoals nu razend druk is daar.

Nu kan het ook gewoon heel simpel via je MijnNS. Makkelijk en klantvriendelijk, het heeft alleen even geduurd.

Reageer