beantwoord

tijelijkstopzetten van OV kaart dal urenkorting

  • 1 July 2023
  • 4 reacties
  • 74 Bekeken

Ik heb een OV -chipkaart met dalurenkorting. Ik woon in het buitenland en gebruik hem maar één keer per maand als ik in NL ben voor een treinreis eindhoven - Delft. Uw medewerker zei dat ik hem het beste steeds stop kan zetten. Hoe doe ik dit? Dank voor het antwoord.

icon

Beste antwoord door Robert B 1 July 2023, 10:46

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Dat is wel een apart advies, maar op zich kan je een NS Flex abonnement na een maand pauzeren (omzetten naar Flex Basis via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/abonnement/basis)

Wisselen van Flex Basis naar een betaald abonnement kan elke dag, maar een abonnement kan je pas na een maand weer wijzigen.

Voor eens per maand met korting reizen schiet dat dus niet echt op, je betaalt die € 5,60 immers altijd.

Bij elke 6 weken reizen zou het ‘lonen' om te kiezen voor een maandje aan en dan een weekje uit… Hoop gedoe voor die paar centen.

Hoi Robert, bedankt voor het duidelijke antwoord, inderdaad een gedoe, ik verander niks :)

 

Goedemiddag Caro83, welkom op de NS Community.

Het switchen tussen NS Flex Dal Voordeel en NS Flex Basis is een goed alternatief zoals Robert al benoemd.

Als je het abonnement geheel wilt beëindigen kan dit door contact op te nemen met onze klantenservices via telefoon, chat, Twitter of Facebook. Je dient de beëindiging nog wel op te halen bij de kaartautomaat. Lukt het niet om de beëindiging op te halen omdat je in het buitenland bent dan dien je eerst de OV-chipkaart te blokkeren via de website van OV-chipkaart Kaart blokkeren en vervangen - OV-Chipkaart.nl. 48 uur later kan je contact opnemen met onze klantenservice om het abonnement te beëindigen door de blokkade hoef je niet meer langs de kaartautomaat. Je OV-chipkaart is na de blokkade niet meer te gebruiken.

Badge +3

Als je het abonnement geheel wilt beëindigen kan dit door contact op te nemen met onze klantenservices via telefoon, chat, Twitter of Facebook.

Daar ging het niet over, en kan je ook zelf doen via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/online-beeindigen, maar dan moet je dus inderdaad nog even langs een automaat.

Een Flex abonnement pauzeren (per direct omzetten naar Basis) is voldoende, vanaf je balkon of het strand in het buitenland.

Bij terugkomst in NL (hey, ik wil weer met korting of vrij reizen) zet je het weer aan en klaar.
Geen Klantenservice of automaat (bestelling ophalen) voor nodig.

Reageer