Goedendag beste medewerker van de NS, ik heb vanavond geprobeerd om via mijnNS samenreiskorting “toe te wijzen” aan de NS ov-kaart van m’n dochter. De uitleg die op de website te vinden is is helder maar in “mijn omgeving” kom ik de mogelijkheid niet tegen. Kunt u mij vertellen, hoe ik dit moet regelen ? Bijvoorbaat dank, Met vriendelijke groet Sjoerd
toekennen samenreiskorting
Beste antwoord door Robert B
Welkom bij de NS Community!
Om met korting samen met jou (als abonnementhouder die 3 mensen mee mag nemen buiten de spits) mee te mogen reizen zullen alle medereizigers (in dit geval je dochter) zélf Samenreiskorting moeten regelen.
Als zij een persoonlijke ov-chipkaart heeft (zonder abonnement) kan dat bij een kaartautomaat op het station. Zelfde voor een anonieme ov-chipkaart.
Heeft je dochter NS Flex en wil ze met je meereizen op een moment dat ze geen korting krijgt, dan kan ze Samenreiskorting aan zetten in Mijn NS (website of NS app).
Dat laatste is alleen van toepassing bij Flex Basis (reizen op rekening zonder abonnement) of Flex Weekend Voordeel of Flex Weekend Vrij zonder doordeweekse dalkorting.
De vraag is dus wat voor kaart (en eventueel NS abonnement) je dochter heeft. Jijzelf (als abonnementhouder die mensen met Samenreiskorting mag meenemen) hoeft niets te doen.
Edit: ben jijzelf de contracthouder voor een NS Flex abonnement van een 12-18 jarige, dan wordt het wel ingewikkeld, maar zou moeten lukken via Mijn NS voor haar kaart, en anders via de NS Klantenservice.
Voor een jongere 12-18 jaar is https://www.ns.nl/producten/s/jongerendagkaart voor € 7,95 misschien ook nog een optie (met spitsbeperkingen en alleen geldig bij NS).
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.