beantwoord

traject abbonement en werkzaamheden

  • 5 October 2022
  • 1 reactie
  • 183 Bekeken

Goedemiddag,

Binnenkort zijn er werkzaamheden tussen Apeldoorn - Deventer waardoor er geen trein verkeer is (wel bussen maar die doen er 30 minuten over, normaal is het 10 minuutjes). Hierom ga ik die periode met de auto naar het werk. Ik heb een traject abbonement tussen Apeldoorn en Deventer, kan ik voor deze periode een vergoeding aanvragen aangezien er geen trein verkeer is maar ik wel een abbonement heb gekocht voor de hele maand? Of moet ik hem dan halverwege de maand stopzetten en na deze 1 a 2 weken weer activeren? 

Alvast bedankt!

Groeten.

icon

Beste antwoord door Tochjo 5 October 2022, 16:26

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

U kunt geen vergoeding krijgen. De gedachte is dat u betaalt voor vervoer en dat daar met de treinvervangende bussen in voorzien wordt.

Opzeggen en later weer aanschaffen is wel mogelijk. Als u het abonnement wijzigt naar NS Flex Basis als u het niet meer nodig hebt, dan kunt u het later weer wijzigen in NS Flex Traject Vrij als u het weer wilt gebruiken. Contact met de klantenservice is dan niet nodig.

Merk op dat er normaal minimaal een maand tijd moet zitten tussen twee opeenvolgende wijzigingen, maar dat deze termijn niet geldt als u naar NS Flex Basis wijzigt. Dan kunt u daarna meteen weer wijzigen naar een abonnement.

Reageer