beantwoord

traject vrij

  • 19 November 2021
  • 7 reacties
  • 123 Bekeken

Ik heb een traject vrij waarmee ik 40% korting in de daluren en in het weekend op andere reizen moet krijgen, maar die word al maanden niet verrekend. Moet ik hier iets voor aanzetten of is er gewoon iets mis gegaan?

icon

Beste antwoord door Momo 19 November 2021, 22:28

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Merkwaardig, u kunt het beste even contact opnemen met Klantenservice, ze zijn er nu ook. 030 7515155.

Reputatie 7
Badge +3

Voor die 40% korting buiten traject in de daluren en weekends hoeft er niets aangezet te worden. Wel moet de incheck in de daluren zijn. 

Badge +3

Als je in Mijn NS ziet dat je Traject Vrij hebt dan krijg je inderdaad 40% korting bij een incheck buiten de spits.

Reputatie 7
Badge +4

Een vooruitbetaald maandabonnement kan ook nog, theoretisch.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is geen maandabonnement maar een maandkaart en daarbij staat niet aangegeven dat je 40% korting in de daluren en weekends hebt. Deze maandkaarten (en 3-maandskaarten) zijn alleen bij de kaartautomaat te koop. 

https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/maandkaart-traject-vrij.html

Deze maandkaarten zijn pas sinds ergens eind september / begin oktober te koop bij de automaat. 

Reputatie 7
Badge +4

Dat wist ik natuurlijk niet, ;-). We zoeken naar de fout, mogelijk in de gedachtengang van TS.

Reputatie 7
Badge +1

Nijntje-nog maar weer eens KIJK eerst eens precies op je mijnNS wat er nou is geregistreerd.

Op dit forum komen zeer veel nogal naieve reacties van mensen die denken dat die kaart helemaal voor hun kan denken en zo beslist dat je tijdens de rit op voordeeltarief overspringt. Zo gaat dat niet-die kaart registreert enkel tijdstip en aan de hand daarvan wordt tarief toegepast. Maar op za/zo zou dat geen problem moeten zijn enkel buiten je betaald traject en indien zo, enkel voor het traject dat hierbuiten valt.

Reageer