beantwoord

traject vrij

  • 29 April 2022
  • 9 reacties
  • 323 Bekeken

Sinds kort heb ik een traject vrij abonnement. Toen ik met Koningsdag wilde reizen, had ik niet genoeg saldo op mijn kaart staan.

Bij het traject vrij abonnement wordt aangegeven dat je 1. geen saldo nodig hebt, daar je op rekening betaalt. 2. je reist ook op feestdagen met korting.

Nu heb ik een kaartje moeten kopen, zonder korting. Dit is niet juist. 

 

Ik hoor graag van jullie. 

Groet Puk 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 29 April 2022, 09:48

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Als je NS Flex voor de eerste keer neemt, moet je dat eenmalig bij een automaat activeren. Heb je dat gedaan? Anders wordt NS Flex niet actief en blijf je op saldo reizen.

Bedankt voor je reactie. Het abonnement is wel actief, in ieder geval wanneer ik de factuur zie. Er was ook geen product wat ik kon opladen bij een automaat. Ik heb wel ooit 1x eerder een traject vrij abonnement gehad (ander traject wel).  

Reputatie 7
Badge +3

Even voor de zekerheid: wilde je op Koningsdag per trein of per bus/tram/metro reizen? Het wil bij Flex nog wel 's voorkomen dat je bij bus/tram/metro wél op saldo reist. De klanteNService zou dit in dat geval moeten kunnen herstellen.

Het lijkt me sowieso goed om met de klanteNService contact op te nemen. Zij kunnen ongetwijfeld zien wat er is gebeurd/mis is gegaan.

Reputatie 7
Badge +1

Dan neem je denk ik het beste contact op met de klantenservice want dan lijkt er iets mis te zijn.

Inderdaad met de trein. Ik heb reeds 4x via de chat contact proberen te zoeken, maar tevergeefs.. Er wordt niet op gereageerd, terwijl ik deze de hele dag open laat staan. Jammer.

Reputatie 7
Badge +4

Kijkt u voor de zekerheid of uw TrajectVrij als is ingegaan, en kijk op het automaat of u nog moet activeren. Als u TrajectVrij heeft gekocht op een nieuwe kaart, dan is het geactiveerd vanaf de ingangsdatum.

Er is wel drukte, het vereist geduld, maar doorgaans komt het contact met Klantenservice wel tot stand.

Reputatie 7
Badge +3

Heeft u al eerder met uw Traject Vrij abonnement gereisd dat het wel goed ging en alleen op Koningsdag niet? Of had u dit probleem alleen op Koningsdags? En dan mogelijk alleen op een traject wat buiten uw Traject Vrij valt? 

En heeft u een NS Flex Traject Vrij abonnement waarbij u op rekening reist en eens per maand een factuur ontvangt? Of heeft u een pre-paid Traject Vrij maandkaart of 3-maanden kaart waarbij er geen 40% korting buiten het traject bij is inbegrepen en u buiten het traject op saldo reist? 

Hallo, 

Ja, ik reis elke dag met het OV. Er staat dan ‘reizen op rekening’. 
Via mijn ns kan ik zien dat er 0,- staat bij de trajecten op het traject vrij, dus dat loopt goed (geloof ik). Op Koningsdag ging ik ook via het traject vrij - traject. Eerder had ik ook reizen op rekening waardoor ik nooit saldo op de kaart heb staan. Dit wil ik ook niet, ik ontvang nu per maand de factuur (waarbij ook de 40% korting van toepassing zou moeten zijn). 

Bedankt.

Reputatie 7
Badge +3

Er is dan duidelijk iets niet goed gegaan. Dat kan alleen door de klantenservice worden bekeken en opgelost. Als je Twitter hebt, mijn ervaring is dat men daar wel redelijk snel reageert. Doe het desnoods later op de avond, dan is het vaak rustiger. 

Reageer