beantwoord

Traject vrij abbonement

  • 8 August 2023
  • 4 reacties
  • 84 Bekeken

Hoi,

Ik heb een traject vrij abonnement tussen Almere centrum en Lelystad centrum. 
Vanaf volgende week t/m 4 september zijn er werkzaamheden op dit traject. Mijn reistijd wordt met zo’n 40 minuten verlengd, waarop ik de keuze heb gemaakt om minder naar Lelystad te reizen. 
 

Kan ik mijn abonnement nog tijdelijk stopzetten? Ik ben niet optijd geattendeerd op deze werkzaamheden, dus ben denk ik te laat om dit te doen.

Of is er een andere tegemoetkoming?

icon

Beste antwoord door Tochjo 8 August 2023, 13:42

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Als u uw abonnement al minimaal een maand hebt, dan kunt u het zelf stopzetten door het in Mijn NS (de website, niet de app) te wijzigen in NS Flex Basis (= zonder abonnement). Zo'n wijziging gaat direct in, dus voer deze pas door nadat u de voorlopig laatste reis op dit traject gemaakt hebt.

U kunt vervolgens op elk moment weer een wijziging doorvoeren naar NS Flex Traject Vrij als u het abonnement weer wilt gebruiken.

Wat wordt dan mijn rekening voor augustus? Volledig of alleen de reizen die ik heb in augutus heb gehad?

Badge +3

U krijgt binnen enkele dagen na de wijziging een tussentijdse factuur waarop u een evenredig deel van het vooruit betaalde abonnementsgeld terugkrijgt voor de periode van de maand waarin u geen abonnement meer hebt.

U betaalt dus alleen abonnementskosten voor de dagen dat u een abonnement had.

Reputatie 7
Badge +3

Goed dat je dit van tevoren navraagt. Vaak komen mensen achteraf vragen om terugbetaling omdat ze tijdens werkzaamheden geen gebruik hebben gemaakt van hun abonnement en dat is niet mogelijk. 

Reageer