beantwoord

Traject vrij abonnement

  • 8 August 2023
  • 5 reacties
  • 104 Bekeken

Hallo,

 

Ik wil graag het traject vrij abonnement afsluiten. Binnen een paar weken verhuis ik naar Den Haag en reis ik vanaf Holland Spoor naar Hoofddorp. Dus wou ik voor die route een abonnement afsluiten, daarbij zou ik dan een intercity van Den Haag Holland Spoor naar Leiden nemen en dan een sprinter van Leiden naar Hoofddorp.

Maar op dit moment woon ik bij Mariahoeve en reis ik vanaf Den Haag Mariahoeve naar Hoofddorp. Vanaf Mariahoeve is er alleen een sprinter naar Leiden. Nu is mijn vraag; geldt Mariahoeve dan als onderdeel van het traject van Holland Spoor naar Hoofddorp? De intercity van Holland Spoor rijdt wel langs Mariahoeve, maar stopt er niet omdat het een intercity is en Mariahoeve geen intercity station is. Valt dit dan wel of niet binnen het traject?

Ik heb met een medewerker van de NS gebeld en zij kon mij gewoonweg niet vertellen hoe het werkt..

 

Dankjewel!

Lieke

icon

Beste antwoord door Momo 8 August 2023, 19:28

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Alle stations, of het nu IC of sprinter stations zijn, die op de route tussen Den Haag HS en Hoofddorp liggen, vallen binnen je Traject Vrij. Met een Traject Vrij Den Haag HS - Hoofddorp kun je dus zonder extra kosten in of uitchecken op Mariahoeve (of elk ander sprinter station tussen HS en Hoofddorp).

En uit ervaring (jarenlang Traject Vrij De Vink - Delft gehad) weet ik dat je ook kan reizen via en in en uit kan checken op Den Haag Centraal. Dat is in jouw geval niet aantrekkelijk om dat te doen vanwege de langere reistijd, maar kan wel eens van pas komen als er iets is. 

 

Geweldig; heel erg bedankt voor het antwoord. Dan is het nu eindelijk duidelijk!

Reputatie 7
Badge +1

Geweldig; heel erg bedankt voor het antwoord. Dan is het nu eindelijk duidelijk!

 

Ik blijf mij verbazen over het missen van zelfs deze basale kennis bij de klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Mij verbaast dat niet. Je kunt het de medewerkers nauwelijks kwalijk nemen. Die wonen en werken waarschijnlijk in een land waar wel Nederlands wordt gesproken maar waar geen spoorwegen zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Mij verbaast dat niet. Je kunt het de medewerkers nauwelijks kwalijk nemen. Die wonen en werken waarschijnlijk in een land waar wel Nederlands wordt gesproken maar waar geen spoorwegen zijn.

Als zulke dingen al niet tot de basiskennis horen van klantenservice medewerkers, danwel dat ze het niet makkelijk ergens kunnen (of willen) opzoeken, is het wel heel slecht gesteld met het niveau van de klantenservice. Anders moet NS maar stoppen met de klantenserviceafdeling in Suriname, als het inderdaad om dit deel van de klantenserviceafdeling gaat. 

Reageer