beantwoord

Traject vrij Blerick - Eindhoven en incidenteel overgeslagen station Blerick

  • 28 September 2023
  • 2 reacties
  • 83 Bekeken

Op dit moment ben ik student en reis ik op werkdagen tussen Blerick en Eindhoven. Mijn studentenreisproduct loopt binnenkort af en ik ben van plan om een traject vrij abonnement aan te vragen tussen Blerick en Eindhoven. De intercity vanuit Eindhoven naar Venlo slaat soms station Blerick over en stopt dan pas op het eindpunt Venlo. Deze intercity rijdt dan vervolgens wel terug naar station Blerick.

Is het in deze situatie toegestaan is om te blijven zitten en terug te reizen vanuit Venlo naar Blerick en vervolgens in Blerick uit te checken (met mijn traject vrij geldig tussen Blerick en Eindhoven)? Zouden er daarnaast ook extra kosten aan vast zitten? De NS app stelt in het bovengenoemde geval voor om over te stappen op de Arriva stoptrein in Venlo (waarschijnlijk omdat dit een paar minuten sneller is), maar de eerder genoemde optie zou wel mijn voorkeur hebben.

icon

Beste antwoord door Robert B 28 September 2023, 20:27

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Ja, dat is geldig bij Traject Vrij, zolang je niet in Venlo in/uitcheckt of wisselt van vervoerder.

Als je 5 minuten extra overstaptijd instelt in de NS Reisplanner krijg je vanzelf het terugsteekadvies zonder Arriva, dus dat mag.

Dat de IC Ehv-Vl soms Blerick overslaat is volgens mij tijdelijk (wegens omgeleide ICE treinen) of mogelijk wegens cargo (goederentreinen).

Dat de IC Ehv-Vl soms Blerick overslaat is volgens mij tijdelijk (wegens omgeleide ICE treinen) 

Dat is de reden. Na morgen is dat voorlopig weer voorbij en stoppen alle treinen ook richting Venlo weer in Blerick.

Reageer