beantwoord

traject vrij en tussenstations

  • 5 October 2023
  • 1 reactie
  • 169 Bekeken

Hallo!

ik heb recent een traject vrij abonnement aangemaakt van Nijmegen naar Zutphen. Nu gaat er een intercity en een sprinter van NS over dit traject. Tussenstoppen van de intercity zijn alleen Arnhem en Dieren en dan Zutphen. Tussenstoppen van de sprinter zijn veel stations waaronder ook Dieren en Brummen en tot slot Zutphen.

Nu moet ik voor werk soms in Dieren, soms in Brummen en soms in Zutphen zijn. Kan ik vanuit Nijmegen dus kosteloos  binnen het traject uitstappen in Dieren en Brummen? En evt. Vanuit die stations later die dag doorreizen naar Zutphen? 
Oftewel zolang het de tussenstoppen van de trein op mijn traject zijn; kan ik dan altijd vrij naar die tussenstoppen reizen, uitstappen en later die dag terug reizen? 
 

(Er is namelijk geen geld in rekening gebracht voor mijn reis van Dieren naar Zutphen, maar wel voor mijn reis van Nijmegen naar Dieren.)
 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Tochjo 5 October 2023, 17:38

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Ja, u mag met een Traject Vrij-abonnement van Nijmegen naar Zutphen ook kosteloos reizen van en naar tussengelegen stations. Zowel een reis van Dieren naar Zutphen als van Nijmegen naar Dieren zou dus geen extra kosten moeten opleveren. En ook van en naar Brummen is inbegrepen. Het maakt verder niet uit of u per intercity of per sprinter reist.

Als er voor een reis van Nijmegen naar Dieren toch een ritprijs in rekening is gebracht, dan klopt dat niet. Het zou kunnen komen doordat per ongeluk in Nijmegen bij Arriva is ingecheckt in plaats van NS. De reishistorie kan hier wellicht uitsluitsel over geven. In ieder geval zou ik er wel even contact over opnemen met de klantenservice van NS om dit te laten corrigeren.

Reageer