beantwoord

Traject vrij: is een reis als tussenstop binnen dit traject ook vrij van vergoeding?

  • 3 July 2023
  • 5 reacties
  • 171 Bekeken

Reputatie 1

Hallo,

De titel is wat vreemd doordat het wat moeilijker uit te leggen is. Ik ben van plan om meerdere keren per week retour te gaan reizen van Amsterdam Centraal naar Amsterdam Lelylaan. Het is een korte rit van Amsterdam Centraal → Amsterdam Sloterdijk → Amsterdam Lelylaan. 
Ik maak momenteel al 2-3x per week de retour rit van Amsterdam Centraal ↔ Amsterdam Sloterdijk. Hier heb ik geen abonnement voor omdat dit niet voordelig is. 
Nu is mijn vraag of 2-3 wekelijkse reis van/naar Sloterdijk ook in het abonnement vallen als ik traject vrij: Amsterdam Centraal ↔ Amsterdam Lelylaan neem. Dit zou namelijk wel iets voordeliger uitkomen als dit ook werkelijk mogelijk is.

PS: ik heb momenteel al NS Flex weekend vrij + 1e klasse en de optie waarbij ik 40% korting heb in de daluren. Ik weet niet of je 2 abonnementen tegelijk kunt hebben...

Groetjes Martijn

icon

Beste antwoord door Tochjo 3 July 2023, 22:28

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge

Met Traject Vrij mag u gratis reizen tussen alle stations langs het betreffende traject. De kortste weg van Centraal naar Lelylaan loopt via Sloterdijk, dus daarheen en -vandaan reizen mag met dit abonnement inderdaad ook.

Reputatie 7
Badge +3

Bij Trajact Vrij kun je altijd zonder extra kosten op een station wat binnen het traject valt uitstappen of de reis beginnen. Sloterdijk valt binnen het traject Amsterdam Centraal  - Amsterdam Lelylaan, dus met een Traject Vrij tussen deze 2 station kun je altijd zonder extra kosten van of naar Sloterdijk.

Je kunt geen 2 verschillende Flex abonnementen op 1 kaart hebben, wel kun je dit ieder op een aparte kaart hebben. Bestel je Traject Vrij daarom op een nieuwe kaart. Zorg wel dat je niet met de verkeerde kaart in of uitcheckt.

Reputatie 1

Bij Trajact Vrij kun je altijd zonder extra kosten op een station wat binnen het traject valt uitstappen of de reis beginnen. Sloterdijk valt binnen het traject Amsterdam Centraal  - Amsterdam Lelylaan, dus met een Traject Vrij tussen deze 2 station kun je altijd zonder extra kosten van of naar Sloterdijk.

Je kunt geen 2 verschillende Flex abonnementen op 1 kaart hebben, wel kun je dit ieder op een aparte kaart hebben. Bestel je Traject Vrij daarom op een nieuwe kaart. Zorg wel dat je niet met de verkeerde kaart in of uitcheckt.

Bedankt voor je antwoord, dat is wel duidelijk 😄.

Kan je 2 verschillende kaarten hebben zonder dat NS moeilijk doet? Of is dit niet valsspelen?

Badge +3

Meerdere persoonlijke OV-chipkaarten met een abonnement is geen enkel probleem.

Merk op dat bij Traject Vrij ook 40 procent korting in de daluren op andere trajecten is inbegrepen, dus die optie kunt u bij Weekend Vrij uitzetten.

Reputatie 1

Meerdere persoonlijke OV-chipkaarten met een abonnement is geen enkel probleem.

Merk op dat bij Traject Vrij ook 40 procent korting in de daluren op andere trajecten is inbegrepen, dus die optie kunt u bij Weekend Vrij uitzetten.

Dat is scherp gezien, bedankt! 

Reageer