beantwoord

trajectkaart en flex dal (rekening)

  • 8 February 2024
  • 7 reacties
  • 100 Bekeken

Ik heb een flex dal abonnement (op rekening). Via mijn nieuwe werkgever kan ik een trajectkaart voor werk krijgen. Kun je dat combineren? Hoe werkt het?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 8 February 2024, 14:31

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Banditwauw,

Het is niet mogelijk om meerdere treinabonnementen op één OV-chipkaart te combineren.

Ik weet niet welk abonnement je nu hebt, maar als dat Dal Voordeel is: Dat zit in principe ook inbegrepen bij een Traject Vrij-abonnement. Als je werkgever het goed vindt, zou je dan dus je huidige abonnement op kunnen zeggen en het Traject Vrij-abonnement ook privé gebruiken. De kosten komen dan alleen wel op de factuur van dat Traject Vrij-abonnement te staan. Als die factuur naar je werkgever gaat, is dat wellicht niet zo handig, maar dat moeten jullie onderling maar regelen 🙂
Anders wordt het twee OV-chipkaarten gebruiken.

Reputatie 7
Badge +1

Hoi Banditwauw,

Het is niet mogelijk om meerdere treinabonnementen op één OV-chipkaart te combineren.

Ik weet niet welk abonnement je nu hebt, maar als dat Dal Voordeel is: Dat zit in principe ook inbegrepen bij een Traject Vrij-abonnement. Als je werkgever het goed vindt, zou je dan dus je huidige abonnement op kunnen zeggen.
Anders wordt het twee OV-chipkaarten gebruiken.

Let wel op: Je baas gaat dan als het een businesscard wordt ook je overige privéreizen gefactureerd krijgen. Ik weet niet of dat de bedoeling is.

Reputatie 7
Badge +3

Ik bedacht me dat ook net en had m'n reactie net aangepast 😉

Ik heb Flex dal voordeel (5,60 per maand). 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Banditwauw,

Het is niet mogelijk om meerdere treinabonnementen op één OV-chipkaart te combineren.

Ik weet niet welk abonnement je nu hebt, maar als dat Dal Voordeel is: Dat zit in principe ook inbegrepen bij een Traject Vrij-abonnement. Als je werkgever het goed vindt, zou je dan dus je huidige abonnement op kunnen zeggen.
Anders wordt het twee OV-chipkaarten gebruiken.

Let wel op: Je baas gaat dan als het een businesscard wordt ook je overige privéreizen gefactureerd krijgen. Ik weet niet of dat de bedoeling is.

Hoeft niet. Er is ook Traject Vrij met gesplitst betalen, de factuur voor de reiskosten buiten het vaste traject gaat dan naar de medewerker en niet naar de werkgever. Het maakt daarbij dacht ik wel uit hoeveel businesscard abonnementen een werkgever heeft of dat ook mogelijk is. 

 

Een andere mogelijk is dat de werkgever de kosten van het Traject Vrij abonnement vergoedt aan de werknemer en dat dat de werknemer daarvoor zelf een Flex Traject Vrij abonnement aanschaft. Dan is het heel simpel, het Flex Dalvoordeel wordt gewijzigd in Flex Traject Traject vrij, waarbij je buiten het traject in de daluren 40% korting hebt een een los Dal Voordeel abonnement niet meer nodig is.

Bedankt allemaal. Ik ga het treinreizen eerst uitproberen, auto is wel sneller. Even kijken hoe druk het is ook. Kan ik gemakkelijk switchen van flex dal naar traject vrij? Of moet ik daar ook eerst een maand voor wachten? Andersom niet dat snap ik. 

Na elke wijziging dien je 1 maand te wachten voordat je opnieuw jouw NS Flex abonnement kan aanpassen. Of je dient binnen de eerste twee weken van het herroepingsrecht de wijziging door te geven.

Reageer