beantwoord

trein reis gemaakt zonder geldig reis recht



Toon eerste bericht

27 reacties

Goedemiddag KimFleur. Welkom bij de NS Community.

Wacht in eerste instantie de eerstvolgende factuur af. Als het correctietarief daar in rekening wordt gebracht, neem dan contact op met de Klantenservice, zij kunnen dit voor je oplossen.

dag

heel bijzonder ik krijg zojuist een mail dat ik een boete heb van geen geldigreisrecht. terwijl ik in de trein gecontroleerd ben en nog heb gevraagd of het klopte (kreeg bij inchecken een foutmelding en daarna nog een keer ingecheckt en conducteur (stagiare) gaf aan dat alles oke was. bij uitchecken kreeg ik foutmelding nog een keer kaart aangeboden bij de paal en toen wel oke. En nu krijg ik een melding dat ik een boete heb. ik begrijp niet wat er nu gebeurt is en ik heb gedaan wat ik moest doen…. wie kan mij verder helpen want de boete is niet terecht. alvast hartelijk dank. 

U hebt bij vertrek ingecheckt en gelijk daarna weer uitgecheckt.

U was toen u in de trein zat dus niet ingecheckt en daarvan heeft de conducteur bij de controle een aantekening in het systeem gemaakt wat resulteert in een correctietarief (boete) van €50. Dat is de normale gang van zaken.

Bij aankomst hebt u weer ingecheckt en gelijk daarna weer uitgecheckt.

De boete is opzich dus terecht want u was niet ingecheckt in de trein en u hebt dus ook niet betaald voor uw rit.

U kunt contact opnemen met de klantenservice. Als het de eerste keer was zijn ze nog wel eens coulant en hoeft alleen de ritprijs alsnog te betalen. Als het niet de eerste keer was blijft de boete sowieso staan.

Reageer