beantwoord

trein reis gemaakt zonder geldig reis recht


Hoi ik heb een mail gekregen over dat ik 50 euro aan treinreis zonder geldig reis recht via ns flexmaar Ik ben bij het arriva poortje ingecheckt de reis van apeldoorn naar amersfoort nog gecontroleerd er was niets loos want de condocteur zei ook niets, hij stond wel langer en op wat te klikken bij mijn controlle toen ben ik in de verkeerde trein de sprinter naar t harde gegaan maar ik moest naar nijkerk maar daar stopte de trein niet dus van af t harde ben ik weer naar nijkerk gegaan en daar uitgecheckt 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 9 July 2021, 11:06

Bekijk origineel

27 reacties

Goedemiddag KimFleur. Welkom bij de NS Community.

Wacht in eerste instantie de eerstvolgende factuur af. Als het correctietarief daar in rekening wordt gebracht, neem dan contact op met de Klantenservice, zij kunnen dit voor je oplossen.

dag

heel bijzonder ik krijg zojuist een mail dat ik een boete heb van geen geldigreisrecht. terwijl ik in de trein gecontroleerd ben en nog heb gevraagd of het klopte (kreeg bij inchecken een foutmelding en daarna nog een keer ingecheckt en conducteur (stagiare) gaf aan dat alles oke was. bij uitchecken kreeg ik foutmelding nog een keer kaart aangeboden bij de paal en toen wel oke. En nu krijg ik een melding dat ik een boete heb. ik begrijp niet wat er nu gebeurt is en ik heb gedaan wat ik moest doen…. wie kan mij verder helpen want de boete is niet terecht. alvast hartelijk dank. 

U hebt bij vertrek ingecheckt en gelijk daarna weer uitgecheckt.

U was toen u in de trein zat dus niet ingecheckt en daarvan heeft de conducteur bij de controle een aantekening in het systeem gemaakt wat resulteert in een correctietarief (boete) van €50. Dat is de normale gang van zaken.

Bij aankomst hebt u weer ingecheckt en gelijk daarna weer uitgecheckt.

De boete is opzich dus terecht want u was niet ingecheckt in de trein en u hebt dus ook niet betaald voor uw rit.

U kunt contact opnemen met de klantenservice. Als het de eerste keer was zijn ze nog wel eens coulant en hoeft alleen de ritprijs alsnog te betalen. Als het niet de eerste keer was blijft de boete sowieso staan.

Reageer