beantwoord

treinreis

  • 23 August 2022
  • 3 reacties
  • 76 Bekeken

Ik heb tot en met 3 september een vrije keuze dag, maar ik weet niet of de trein vanaf Amsterdam Muiderpoort naar Den Bosch op dinsdag 30 augustus zal gaan rijden, wie weet wat ik nu het beste kan gaan doen de komende dagen?

Bij voorbaat dank!

 

icon

Beste antwoord door Robert B 23 August 2022, 18:56

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

  • 30 augustus: regio Midden NL (Utrecht, Amersfoort, Hoofddorp/Schiphol, Gouda)

Je zou denken dat je vanaf Amsterdam C wel via Haarlem, Leiden, Rotterdam en Breda naar Den Bosch kunt (IC Vlissingen en dan overstappen in Rotterdam of Roosendaal).

Rechtstreeks naar Breda zal niet lukken omdat Schiphol/Hoofddorp eruit ligt.

Ook zou je via Zwolle kunnen (vanaf Amsterdam Zuid de IC ri. Groningen), en daar de IC Roosendaal nemen (die stopt in Den Bosch).

Er zijn dus mogelijkheden, en de Reisplanner zal die wel aangeven op die dag. Alles onder voorbehoud natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +3

Gezien de uitstralingeffecten naar andere regio’s zou ik een andere dag gaan reizen dan 30 augustus. Dit om teleurstellingen en het eventueel ergens stranden te voorkomen.

Reputatie 6
Badge +1

Op basis van de plannen voor morgen zou ik het wel aandurven, maar wel rekening houden met een omweg, extra reistijd en kans dat een keer een trein niet rijdt. De route Amsterdam - Utrecht - Den Bosch zal niet/nauwelijks bruikbaar zijn. Kansrijker is de route via Haarlem of met de IC direct. Op Hoofddorp wordt weliswaar gestaakt, maar best kans dat de IC direct wel kan rijden (die start/eindigt niet in Hoofddorp en kan dus prima door bv. Amsterdamse collega's gereden worden).

Reageer