Tussenjaar studentenreisproduct | NS Community
beantwoord

Tussenjaar studentenreisproduct

  • 23 July 2017
  • 4 reacties
  • 8164 Bekeken

Hoi, na het afronden van m'n bachelor ben ik van plan om een tussenjaar te nemen om vervolgens het jaar daarop te starten met een master. Ik heb nog een jaar recht op het studentenreisproduct en wil deze graag gebruiken tijdens het jaar van mijn master. Wat zijn de stappen om dit volgend jaar te laten werken en de actie van de NS voor ex-studenten dit jaar te gebruiken?
Moet ik een nieuwe OV-chipkaart aanvragen, dan het studentenreisproduct stopzetten op mijn oude OV en vervolgens de actie voor ex-studenten laden op mijn nieuwe OV en volgend jaar weer het resterende jaar van mij studentenreisproduct op mijn oude OV laden?
Mijn vraag is dus, wat zijn de juiste en goede volgorde van stappen die ik moet ondernemen?
icon

Beste antwoord door Chiel NS 23 July 2017, 12:36

Bekijk origineel

4 reacties

Goedemiddag Loko_134, welkom op het NS Serviceforum!

Goed dat je van te voren even informeert hoe het gaat lopen. Het staat allemaal op deze webpagina uitgelegd. Daar mist alleen nog dat het 2 werkdagen kan duren voor de code actief is.

In het kort:

- Je Studentenproduct stopzetten, en beëindigen bij de kaartautomaat
- 2 werkdagen wachten
- Abonnement bestellen op onze website, in de laatste stap voer je je kortingscode in
- Instructies opvolgen die je in de bevestigingsmail krijgt.

Laat je weten of het lukt?
Oké, dit is al een stuk duidelijker. Blijf alleen met de vraag zitten of ik een nieuwe ov-chipkaart aan moet vragen als ik het abonnement bestel. Inge NS schreef dit op een andere topic:

"Welkom op het forum Max van Delft!

Je kunt ook in een tussenjaar gebruikmaken van het aanbod voor ex-studenten, zolang je maar binnen 3 maanden na het stoppen van je Studentenreisproduct een abonnement aanvraagt. Houd er wel rekening mee dat je maar 1 keer van deze actie gebruik kunt maken. Het is verder inderdaad niet aan te raden om twee abonnementen (die elkaar overlappen) op 1 OV-chipkaart te plaatsen. Je kunt het Dal Voordeel abonnement daarom het beste i.c.m. een nieuwe gratis OV-chipkaart bestellen.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Acties en uitjes en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten."

Hoe gaat dit volgend jaar verder met het opnieuw laden van mijn studentenreisproduct als ik zo'n nieuwe OV-chipkaart aanvraag en kan je 2 persoonlijke ov-chipkaarten bezitten?
Je kan het abonnement gewoon op je huidige OV-chipkaart laden, als die nog lang genoeg geldig is. Misschien is het aan te raden om het op een nieuwe kaart te doen, aangezien je zeker weet volgend jaar weer een Studenten OV te nemen. Je krijgt dan gewoon een nieuwe kaart toegestuurd met daarop je Dal Voordeelabonnement. Je kan dan volgend jaar je nieuwe Studentenproduct weer op je oude kaart zetten. Op die manier weet je zeker dat je producten nooit samen op een kaart staan.

Het is geen enkel probleem om 2 persoonlijke kaarten te hebben.
Badge +3
Merk op dat u bij het bestellen van een doorlopend abonnement van NS dus de mogelijkheid krijgt om gratis een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart aan te vragen waarop dat abonnement geladen wordt. U hoeft dus niet eerst zelf een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart te kopen.

Reageer