beantwoord

twee kaarten

  • 17 February 2024
  • 3 reacties
  • 62 Bekeken

Ik heb vorige week mijn abonnement aangepast en een nieuwe kaart aangevraagd. Nu krijg ik twee kaarten, een met de oude foto met op de brief een paarse balk en het woord OV-chipkaart en de ander in NS geel met opschrift OV-chipkaart met NS-flex. Welke kaart is actief en is mijn abonnement nu werkelijk aangepast, dus zonder abonnementskosten per maand?

icon

Beste antwoord door Melissa NS 17 February 2024, 13:55

Bekijk origineel

3 reacties

Goedemiddag m.bakker, Welkom op de NS Community!

Ik wil je vragen om contact op te nemen met de klantenservice middels telefoon, chat, Facebook of X. Zij kunnen met je meekijken op welke OV-chipkaart het NS Flex abonnement staat.

Reputatie 7
Badge +3

Waarom heb je een nieuwe kaart aangevraagd?

Je kunt beide kaarten gebruiken, maar op 1 zal flex staan. Of je moet de kaart die je zelf hebt aangevraagd via kaartvernieuwing hebben gedaan, dan kan flex ook daar op staan.

Voer de kaartnummers in bij mijnNS, dan kun je zien op welke kaart het abonnement staat. Ik vermoed op die bij de brief van NS. Je kunt ook bij een automaat checken of er een abonnement op een kaart staat.

Badge +3

De brief van OV-chipkaart met een kaart met oude foto kan zijn omdat je kaart binnenkort verloopt. Normaal gesproken vraagt NS dan een week of 10 van tevoren om een nieuwe pasfoto, maar dat is blijkbaar niet gebeurd. Op de kaart zou dan rechtsboven een NS logo moeten staan.

Voor de kaart met nieuwe foto lijkt het alsof je Flex Basis op een nieuwe kaart hebt aangevraagd (met 10 euro administratiekosten), en je nu dus een dubbel abonnement hebt.

Binnen 14 dagen kan je dat herroepen via https://www.ns.nl/klantenservice/opzeggen-of-annuleren/bedenktijd.html of neem contact op met de Klantenservice.

Reageer