beantwoord

tweede OV kaart met dalurenabonnement op saldo en keuzedagen

  • 13 May 2023
  • 17 reacties
  • 389 Bekeken

Ik probeer een tweede dal voordeel abonnement af te sluiten met keuzedagen. Op een nieuwe OV kaart.. Al eerder had ik zonder problemen meer dal voordeel abonnementen.

Nu krijg ik de mededeling dat ik al een dal voordeel abonnement heb en dan stopt de aanmelding bij de betaling. Geprobeerd met een tweede OV kaart (geldige, die ik nog heb), lukt ook niet. De behulpzame dame van de klantenservice dacht me te kunnen helpen, maar het lukt haar ook niet.

Is het mogelijk om een tweede abonnement te nemen. Zo ja, hoe doe ik dat?

Of kan dit niet meer?

 

Alvast bedankt voor reacties!

Marleen

icon

Beste antwoord door eentje 13 May 2023, 18:32

Bekijk origineel

17 reacties

Blijkbaar kan het niet meer. Dat is wel echt jammer.

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb 2 daluren abonnementen op saldo met keuzedagen. Maar wel al voor december 2022 afgesloten. Vanaf december 2022 gelden er andere voorwaarden voor nieuwe keuzedagenabonnementen.

Ik heb 2 daluren abonnementen op saldo met keuzedagen. Maar wel al voor december 2022 afgesloten. Vanaf december 2022 gelden er andere voorwaarden voor nieuwe keuzedagenabonnementen.

Vermoedelijk is dat inmiddels gewijzigd en dus niet meer mogelijk. De dame van de klantenservice dacht in eerste instantie ook dat het gewoon wel kon en heeft echt haar best gedaan, maar helaas…

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb 2 daluren abonnementen op saldo met keuzedagen. Maar wel al voor december 2022 afgesloten. Vanaf december 2022 gelden er andere voorwaarden voor nieuwe keuzedagenabonnementen.

Vermoedelijk is dat inmiddels gewijzigd en dus niet meer mogelijk. De dame van de klantenservice dacht in eerste instantie ook dat het gewoon wel kon en heeft echt haar best gedaan, maar helaas…

 

Bij keuzedagenabonnementen die je nu besteld krijg je alle 7 keuzedagen tegelijk. Deze zijn een jaar geldig, maar kun je als je wilt in 1 week opmaken. Je kunt deze keuzedagen maar 1x per jaar bestellen. Bestel je ze vandaag en maak je ze in een maand op, dan moet je 11 maanden wachten voor je ze opnieuw kunt bestellen.

Ik ben benieuwd wat er met mijn 2e abonnement gaat gebeuren als die verlengd moet worden.

Ik heb 2 daluren abonnementen op saldo met keuzedagen. Maar wel al voor december 2022 afgesloten. Vanaf december 2022 gelden er andere voorwaarden voor nieuwe keuzedagenabonnementen.

Vermoedelijk is dat inmiddels gewijzigd en dus niet meer mogelijk. De dame van de klantenservice dacht in eerste instantie ook dat het gewoon wel kon en heeft echt haar best gedaan, maar helaas…

 

Bij keuzedagenabonnementen die je nu besteld krijg je alle 7 keuzedagen tegelijk. Deze zijn een jaar geldig, maar kun je als je wilt in 1 week opmaken. Je kunt deze keuzedagen maar 1x per jaar bestellen. Bestel je ze vandaag en maak je ze in een maand op, dan moet je 11 maanden wachten voor je ze opnieuw kunt bestellen.

Ik ben benieuwd wat er met mijn 2e abonnement gaat gebeuren als die verlengd moet worden.

Ja, dat vind ik juist wel fijn, dat je meer vrijheid hebt om je keuzedagen te gebruiken.
Ik ga mijn huidige abonnement beëindigen en neem een nieuw abonnement met de nieuwe keuzedagen. Dat lijkt me voor nu de beste optie. Bedankt voor je reacties!

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb 2 daluren abonnementen op saldo met keuzedagen. Maar wel al voor december 2022 afgesloten. Vanaf december 2022 gelden er andere voorwaarden voor nieuwe keuzedagenabonnementen.

Vermoedelijk is dat inmiddels gewijzigd en dus niet meer mogelijk. De dame van de klantenservice dacht in eerste instantie ook dat het gewoon wel kon en heeft echt haar best gedaan, maar helaas…

 

Bij keuzedagenabonnementen die je nu besteld krijg je alle 7 keuzedagen tegelijk. Deze zijn een jaar geldig, maar kun je als je wilt in 1 week opmaken. Je kunt deze keuzedagen maar 1x per jaar bestellen. Bestel je ze vandaag en maak je ze in een maand op, dan moet je 11 maanden wachten voor je ze opnieuw kunt bestellen.

Ik ben benieuwd wat er met mijn 2e abonnement gaat gebeuren als die verlengd moet worden.

Ja, dat vind ik juist wel fijn, dat je meer vrijheid hebt om je keuzedagen te gebruiken.
Ik ga mijn huidige abonnement beëindigen en neem een nieuw abonnement met de nieuwe keuzedagen. Dat lijkt me voor nu de beste optie. Bedankt voor je reacties!

 

Het kan zijn dat als je nu opzegt, je een jaar moet wachten tot je een nieuw abonnement mag afsluiten. Vraag dat even goed na.

Heel erg bedankt voor die tip. Ik heb voor de zekerheid dan nog aar eens gebeld met de NS en het klopt inderdaad dat, als ik nu opzeg, ik pas miv het nieuwe abonnementsjaar een nieuw abonnement kan afsluiten. 
Ik heb nu 3 welwillende medewerkers van NS gesproken en alle drie dachten ze in eerste instantie dat het wel mogelijk was om een tweede abonnement aan te schaffen. En waren verwonderd dat dat niet meer kan, 
Jammer dat het zoveel energie en tijd heeft gekost (van beide kanten) om daarachter te komen. Zou een goede zaak zijn als daar op de website van NS duidelijkheid over gegeven wordt.
En wie weet...kan het in de toekomst wel weer? Een tweede dal voordeel abonnement met keuzedagen?

Dat zou wel heel fijn zijn…

 

Reputatie 3

Waren die twee OV chipkaarten gekoppeld aan hetzelfde mijnns account? Of had je voor beide een apart account gemaakt?

Waren die twee OV chipkaarten gekoppeld aan hetzelfde mijnns account? Of had je voor beide een apart account gemaakt?

Hallo Wim, ik had gewoon 1 account en destijds 3 dalurenabonnementen (en 3ov chipkaarten) met keuzedagen. Alles volledig legaal en met medeweten en instemming van de NS.

Nu had ik in overleg ook met de medewerkers van NS van alles geprobeerd (nieuw account, oude nog geldige tweede ov chipkaart) maar blijkbaar zijn alle gegevens nu aan elkaar gekoppeld, “om fraude te voorkomen”. En kun je gewoon geen tweede abonnement afsluiten. Nog steeds erg jammer…

 

Badge +3

Hallo Wim, ik had gewoon 1 account en destijds 3 dalurenabonnementen (en 3ov chipkaarten) met keuzedagen. Alles volledig legaal en met medeweten en instemming van de NS.

Nu had ik in overleg ook met de medewerkers van NS van alles geprobeerd (nieuw account, oude nog geldige tweede ov chipkaart) maar blijkbaar zijn alle gegevens nu aan elkaar gekoppeld, “om fraude te voorkomen”. En kun je gewoon geen tweede abonnement afsluiten. Nog steeds erg jammer…

 

Dat is jammer inderdaad, maar voor elk setje goedkope 60+ Keuzedagen heb je natuurlijk ook een Dal Voordeel abonnement nodig van € 67,20 per jaar!

In de ‘nieuwe situatie’ zou je de Keuzedagen snel kunnen gebruiken en het abonnement vervolgens stoppen met geld terug voor je abonnement.

Dat is helemaal prima (kan en mag gewoon), maar verwacht niet dat je dan met hetzelfde account dat meerdere keren per jaar kan doen.

Met een nieuwe account zou het wel moeten lukken nog, een losse ov-chipkaart bestellen en daar Dal Voordeel + Keuzedagen op aanvragen.

Tenzij men tegenwoordig streng is over je naam en geboortedatum. Het adres en telefoonnummer maakt niet uit (want de NS gaat je toch niet bellen of post sturen).

De ‘fraude’ is dus beperkt tot personen die 60+ zijn en graag regelmatig (grote) afstanden willen afleggen met een Keuzedag… voor € 67,20 plus de kosten voor de Keuzedagen.

Ga je gang zou ik zeggen… (als je die moeite zou willen doen, aanmelden als nieuwe klant met onbekend e-mailadres)

Een maandje Weekend Vrij is goedkoper nu 😎😴

Reputatie 3

Weekend vrij is inderdaad goedkoper nu, maar mijn tripjes spelen zich niet allemaal in het weekend af.

Ik heb trouwens nog niet mee gemaakt dat men vroeg om een ID. Ik weet in ieder geval genoeg over de (on)mogelijkheden voor extra keuze dagen.

Hallo Wim, ik had gewoon 1 account en destijds 3 dalurenabonnementen (en 3ov chipkaarten) met keuzedagen. Alles volledig legaal en met medeweten en instemming van de NS.

Nu had ik in overleg ook met de medewerkers van NS van alles geprobeerd (nieuw account, oude nog geldige tweede ov chipkaart) maar blijkbaar zijn alle gegevens nu aan elkaar gekoppeld, “om fraude te voorkomen”. En kun je gewoon geen tweede abonnement afsluiten. Nog steeds erg jammer…

 

Dat is jammer inderdaad, maar voor elk setje goedkope 60+ Keuzedagen heb je natuurlijk ook een Dal Voordeel abonnement nodig van € 67,20 per jaar!

In de ‘nieuwe situatie’ zou je de Keuzedagen snel kunnen gebruiken en het abonnement vervolgens stoppen met geld terug voor je abonnement.

Dat is helemaal prima (kan en mag gewoon), maar verwacht niet dat je dan met hetzelfde account dat meerdere keren per jaar kan doen.

Met een nieuwe account zou het wel moeten lukken nog, een losse ov-chipkaart bestellen en daar Dal Voordeel + Keuzedagen op aanvragen.

Tenzij men tegenwoordig streng is over je naam en geboortedatum. Het adres en telefoonnummer maakt niet uit (want de NS gaat je toch niet bellen of post sturen).

De ‘fraude’ is dus beperkt tot personen die 60+ zijn en graag regelmatig (grote) afstanden willen afleggen met een Keuzedag… voor € 67,20 plus de kosten voor de Keuzedagen.

Ga je gang zou ik zeggen… (als je die moeite zou willen doen, aanmelden als nieuwe klant met onbekend e-mailadres)

Een maandje Weekend Vrij is goedkoper nu 😎😴

Vanuit Maastricht is elke reis al gauw een lange...dus loonde het voor mij om meedere dalurenabonementen te hebben met keuzedagen. Bovendien is het fijn (vind ik) dat de reizen dan eenmaal al betaald zijn.
En als ik snel de keuzedagen opmaak, maar vervolgens pas een nieuw abonnement kan afsluiten met ingang van de datum van het oude, schiet ik er niet veel mee op. 😉
Nieuw account lukt niet, had ik ook al geprobeerd…

Ik kijk nog eens opnieuw naar die flex met weekend vrij, bedankt!

 

Reputatie 7
Badge +3

Terecht dat je pas een nieuw keuzedagenabonnement kunt afsluiten op de ingangsdatum.van de oude. Anders wordt het wel heel goedkoop reizen met na een paar maanden opzeggen van Dal voordeel, restitutie voor de overige maanden, een nieuwe afsluiten met keuzedagen, na paar maanden weer opzeggen etc.

Reputatie 3

Ja, veel beter zou zijn als 60plussers gratis met het OV mogen reizen.

 

Ja, veel beter zou zijn als 60plussers gratis met het OV mogen reizen.

 

of iedereen ;-)

 

Reputatie 5

Ik heb 2 daluren abonnementen op saldo met keuzedagen. Maar wel al voor december 2022 afgesloten. Vanaf december 2022 gelden er andere voorwaarden voor nieuwe keuzedagenabonnementen.

Vermoedelijk is dat inmiddels gewijzigd en dus niet meer mogelijk. De dame van de klantenservice dacht in eerste instantie ook dat het gewoon wel kon en heeft echt haar best gedaan, maar helaas…

 

Bij keuzedagenabonnementen die je nu besteld krijg je alle 7 keuzedagen tegelijk. Deze zijn een jaar geldig, maar kun je als je wilt in 1 week opmaken. Je kunt deze keuzedagen maar 1x per jaar bestellen. Bestel je ze vandaag en maak je ze in een maand op, dan moet je 11 maanden wachten voor je ze opnieuw kunt bestellen.

Ik ben benieuwd wat er met mijn 2e abonnement gaat gebeuren als die verlengd moet worden.

Ja, dat vind ik juist wel fijn, dat je meer vrijheid hebt om je keuzedagen te gebruiken.
Ik ga mijn huidige abonnement beëindigen en neem een nieuw abonnement met de nieuwe keuzedagen. Dat lijkt me voor nu de beste optie. Bedankt voor je reacties!

 

Ook bij verlenging krijg je zeven keuzedagen die allemaal gedurende het abo-jaar één jaar geldig zijn. Je kunt ze dus eventueel in één week opmaken. Ik had ooit vijf abonnementen (en dus 35 keuzedagen), nu nog twee. Eén daarvan is net verlengd met een keuzedagenset van 7, allemaal al geldig.

Ik heb 2 daluren abonnementen op saldo met keuzedagen. Maar wel al voor december 2022 afgesloten. Vanaf december 2022 gelden er andere voorwaarden voor nieuwe keuzedagenabonnementen.

Vermoedelijk is dat inmiddels gewijzigd en dus niet meer mogelijk. De dame van de klantenservice dacht in eerste instantie ook dat het gewoon wel kon en heeft echt haar best gedaan, maar helaas…

 

Bij keuzedagenabonnementen die je nu besteld krijg je alle 7 keuzedagen tegelijk. Deze zijn een jaar geldig, maar kun je als je wilt in 1 week opmaken. Je kunt deze keuzedagen maar 1x per jaar bestellen. Bestel je ze vandaag en maak je ze in een maand op, dan moet je 11 maanden wachten voor je ze opnieuw kunt bestellen.

Ik ben benieuwd wat er met mijn 2e abonnement gaat gebeuren als die verlengd moet worden.

Ja, dat vind ik juist wel fijn, dat je meer vrijheid hebt om je keuzedagen te gebruiken.
Ik ga mijn huidige abonnement beëindigen en neem een nieuw abonnement met de nieuwe keuzedagen. Dat lijkt me voor nu de beste optie. Bedankt voor je reacties!

 

Ook bij verlenging krijg je zeven keuzedagen die allemaal gedurende het abo-jaar één jaar geldig zijn. Je kunt ze dus eventueel in één week opmaken. Ik had ooit vijf abonnementen (en dus 35 keuzedagen), nu nog twee. Eén daarvan is net verlengd met een keuzedagenset van 7, allemaal al geldig.

Die abonnementen heb je langer geleden afgesloten neem ik aan? Dat had ik ook (3 stuks), maar je kunt nu geen tweede (of meer) abonnement meer nieuw afsluiten… Dat vind ik wel spijtig. 

 

Reageer