beantwoord

Tweede OVchipkaart toegestaan.

  • 9 August 2023
  • 5 reacties
  • 128 Bekeken

Reputatie 3
  • Reisleider**
  • 153 reacties

Sinds maart 2023 heb ik reizen op Saldo en keuzedagen. Helaas zijn mijn keuzedagen nu alle 7 gebruikt.

Kan ik een tweede OV Chipkaart kopen, en daar via hetzij “reizen op saldo en keuze dagen” of Flex via “weekend vrij” ook goedkoper met de trein reizen? Tripjes per trein bevallen me wel, samen met mijn vrouw op keuzedagen rijden scheelt veel geld.

icon

Beste antwoord door MoDe 9 August 2023, 15:57

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Tot december 2022 kon een 2e dal voordeel met keuzedagen wel , ik zelf heb ook 2 kaarten met ieder dal voordeel + keuzedagen. Sinds december 2022 zijn er andere voorwaarden voor nieuwe keuzendagenabonnementen. Je zou kunnen kijken of het nog mogelijk is een 2e abonnement aan te vragen, maar dacht laatst in een ander topic te lezen dat het niet meer kan.

Momenteel is er een leuke aanbieding bij weg=weg weken van NS: 1 maand weekendvrij met 50% korting. Omdat dit flex is kun je dat niet combineren met dal voordeel op saldo en keuzedagen op dezelfde kaart. Je kunt dit flexabonnement op een nieuwe kaart aanvragen. Neem een andere pasfoto om beide kaarten uit elkaar te houden.

Je mag meerdere persoonlijke ov-chipkaarten hebben.

Reputatie 7
Badge +3

Een 2e kaart met Keuzedagen kan inderdaad lastig worden sinds de nieuwe voorwaarden, maar een 2e kaart met Flex kan gewoon. Meerdere OV-chipkaarten is geen enkel problee, al wil je er 10. 

Reputatie 3

Als je de voorwaarden leest lijkt het niet te kunnen: er staat heel duidelijk dat je het 1 keer per jaar doen kan. Of dat ook gecontroleerd wordt weet ik niet. Je BSN hoef je niet op te geven, maar adres, geboortedatum zou genoeg kunnen zijn voor een alert.

Of dat ook echt gebeurt? Geen idee.

En nog even denkend aan de huidige set: 4 van de 7 zijn in het weekend gebruikt.

Reputatie 7
Badge +3

Mogelijk gaat dat met je MijnNS account, dus 1 keer per jaar per MijnNS account.

Je zou dan kunnen proberen om een 2e account met een ander e-mailadres aan te maken. 

Reputatie 3

Een ander email account of een andere bankrekening helpt natuurlijk. Net als een tikfout in je huisnummer.

Voorlopig geen langere treinreizen in de planning, dus tijd om over na te denken.

Reageer