beantwoord

U bent niet de persoon dabonnie betaald voor uw

  • 10 juni 2021
  • 12 reacties
  • 180 Bekeken

Ik wil graag mijn abonnemnt van 2EUR naar 5Eur wijzigen maar dat is zowel in de app als op de website niet te doen. Ipv een klik wordt ik door 50 paginas onnodige informatie geleid met als gevolg dat mijn keuze en mijn abonnementnr veranderd. Bovendien krijg ik aan het einde van een heel lang besteltraject de opmerking “U bent niet degene die betaald voor dit contract. Neem contact op met”

Overigens doe ik nu alle wijzigingen via een PERFECTE HELPDIENST van NS op fac

Maar het is toch erg dat je lid van facebook moet zijn om met de NS te kunt reizen. Elke week veranderen de namen van de NS abonnementen dus ik zie graag het bedrag wat ik ga betalen.

icon

Beste antwoord door Momo 10 juni 2021, 11:20

Er komen heir vaker meldingen als dit en in veel gevallen blijken klanten 2 keer in het systeem te staan door nog onbekende oorzaak. Dan kunnen klanten inderdaad ook geen facturen inzien. Wat NS dan doet is dat ze de accounts “ontdubbelen” wat het probleem oplost.

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is toch zaak even contact op te nemen met Klantenservice. Bedenk wie degene kan zijn die voor u betaalt, anders vinden ze er wel wat op. Het zal door Klantenservice aangepast moeten worden, Ik neem aan dat u ouder bent dan 18. Wijzigen hoeft niet persé via de site, al is dat doorgaans makkelijker.

Op NS facebook zeiden ze “Door een fout in ons systeem, staat je contract niet goed waardoor het wijzigen niet lukt. Ik kan hier een melding voor maken, maar zou”

en
“Zou jij via een browser (dus niet via de NS app) willen proberen om jouw facturen in te zien? Als je jouw facturen kunt openen dan is jouw NS Flex contract juist gekoppeld aan jouw Mijn NS-account.”
 

Ik vind het een ongelovelijk onoverzichtelijke website die niet werkt ook nog.
Ik wil zien wat voor abonnement ik nu heb en dat is zowel op de website als in de app net te vinden. Wel wordt doodgegooid met alles wat je NIET hebt.

 

Reputatie 7
Badge +4

Boos worden is wel begrijpelijk, maar zoeken naar een oplossing is altijd beter. Wie is degene die uw abonnement betaalt, daar gaat het nu even om. Probeer  het met NStelefonisch op te lossen: 030 7515155,

Reputatie 7
Badge +3

Er komen heir vaker meldingen als dit en in veel gevallen blijken klanten 2 keer in het systeem te staan door nog onbekende oorzaak. Dan kunnen klanten inderdaad ook geen facturen inzien. Wat NS dan doet is dat ze de accounts “ontdubbelen” wat het probleem oplost.

Ik denk inderdaad dat ik er dubbel in sta. Ik ben NS facebook zo dankbaar. Ze helpen me al 2 jaar heel erg goed. Niet te geloven dat ik een account op facebook moet hebben om mijn NS zaken te regelen terwijl facebook niet voor de hand ligt omat je aar weer messenger en zo voor moet hebben.

 

Dit komt omdat het abonnement nu nog op inactief staat in ons systeem. Mijn collega heeft hier een melding van gemaakt. Zou je eind deze week dit nog willen nakijken of je dan wel het product Reizen op rekening ziet staan?

Reputatie 4

Er komen heir vaker meldingen als dit en in veel gevallen blijken klanten 2 keer in het systeem te staan door nog onbekende oorzaak. Dan kunnen klanten inderdaad ook geen facturen inzien. Was NS dan doet is dat ze de accounts “ontdubbelen” wat het probleem oplost.

 

Zou NS niet eens een actie kunnen opstarten om dit soort accounts actief te ontdubbelen. Met naam, voorletters, geboortedatum enz. kan je natuurlijk al heel veel problemen uit de database halen. (op een enkele tweeling met dezelfde voorletters misschien na). NS reageert alleen maar op klanten. Zou toch wel eens mooi zijn als dit pro actief geregeld zou worden. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat niet alleen, maar als de oorzaak van de dubbele accounts niet bekend is, moet dit ook onderzocht worden, want anders blijf je aan de gang.

Overigens zie ik nu rechts dat ik 5Euro pmnd betaal dus dat is goed gegaan via NS facebook. Ik vind het zo onduidelijk wat ik nu daadwerkelijk heb (en wat ik dus voor een reis ga betalen).

Dashboard | NS   https://www.ns.nl/mijnns#/dashboard

 

abonnementskosten zijn nu van 2Eur naar 5Eur naar 6Eur45 gegaan..iemand een idee waar dat vandaan komt https://www.ns.nl/mijnns#/dashboard

 

 

 

Vanochtend stond er geen NS Flex in "Mijn Produkten", Er stond toen nog "Reizen op Saldo" maar nu dus dan toch “NS Flex Dal Voordeel”

Reputatie 7
Badge +3

Op dat tellertje moet je niet te veel lekker. Bij het wijzigen van een Flex abonnement raakt die een beetje de weg kwijt, Als je bv ergens halverwege een maand wijzigt van Dal Voordeel naar zonder abonnement en je moet dan nog (zoals in mijn geval)  €2,67 terug krijgen van je vooruitbetaalde abonnementsgeld, dan geeft die daar aan dat je €2,67 aan abonnementskosten hebt, terwijl je door de restitutie dus per saldo maar €2,33 kwijt bent. Vervolgens veranderde bij die €2,67 weer in €5, hoewel ik had gewijzigd naar Flex zonder abonnement, dus €0. Pas nadat de factuur gemaakt was, stond het weer goed.

Mijn gok is dat je van je €2 Weekend Voordeel nog €1,45 terug krijgt maar dat het tellertje dat bedrag nu bij je nieuwe abonnementsgeld van €5 optelt. Op de factuur die je nog krijgt staat het dan als het goed is wel correct. En nadat je de factuur hebt ontvangen staat het tellertje weer goed. Het kan niet zo omgaan met wijzigingen, zeker niet halverwege een maand.

Reputatie 4

Op dat tellertje moet je niet te veel lekker. Bij het wijzigen van een Flex abonnement raakt die een beetje de weg kwijt, Als je bv ergens halverwege een maand wijzigt van Dal Voordeel naar zonder abonnement en je moet dan nog (zoals in mijn geval)  €2,67 terug krijgen van je vooruitbetaalde abonnementsgeld, dan geeft die daar aan dat je €2,67 aan abonnementskosten hebt, terwijl je door de restitutie dus per saldo maar €2,33 kwijt bent. Vervolgens veranderde bij die €2,67 weer in €5, hoewel ik had gewijzigd naar Flex zonder abonnement, dus €0. Pas nadat de factuur gemaakt was, stond het weer goed.

Mijn gok is dat je van je €2 Weekend Voordeel nog €1,45 terug krijgt maar dat het tellertje dat bedrag nu bij je nieuwe abonnementsgeld van €5 optelt. Op de factuur die je nog krijgt staat het dan als het goed is wel correct. En nadat je de factuur hebt ontvangen staat het tellertje weer goed. Het kan niet zo omgaan met wijzigingen, zeker niet halverwege een maand.

 

Met betrekking tot de laatste alinea:

Op de dag dat al dit soort dingen door de IT-afdeling van NS is opgelost, wordt het een groot feest. Helaas gaan de meesten van ons dat feest nooit meemaken. :grinning:

Reageer