beantwoord

U kunt uw abonnement weer wijzigen vanaf 26-12-2021.

  • 26 December 2021
  • 12 reacties
  • 345 Bekeken

Het is nu 26 december, ik wil mijn abonnement wijzigen, maar mijn ns geeft aan:

“U kunt helaas niet wijzigen. U kunt uw abonnement weer wijzigen vanaf 26-12-2021.”

Hoe kan dit en hoe wijzig ik mijn abonnement? 

icon

Beste antwoord door Robert B 26 December 2021, 14:41

Bekijk origineel

12 reacties

Ik weet het niet, maar wellicht heeft het te maken met het feit dat NS als daggrens 04.00 's nachts hanteert. Ik zou het morgenochtend nog even opnieuw proberen.

Badge +3

Het zou om 1:00 moeten lukken weet ik uit eigen ervaring (2:00 bij zomertijd).

Het bericht springt net van 13 naar 14 uur geleden, dus is gepost om 0:40

Reputatie 4

Het zou om 1:00 moeten lukken weet ik uit eigen ervaring (2:00 bij zomertijd).

Het bericht springt net van 13 naar 14 uur geleden, dus is gepost om 0:40

je kan vanaf 04:00 wijzigen niet 02:00 

Ik kan het helaas niet bevestigen, maar ik weet bijna zeker dat Robert gelijk heeft. In ieder geval moet je deze in de ochtend weer kunnen wijzigen.

Reputatie 7
Badge +1

Als er een vast tijdstip is vanaf wanneer je kunt wijzigen, dan zou dat gewoon genoemd moeten worden. Dus zoiets als: “U kunt uw abonnement weer wijzigen vanaf 26-12-2021 01:00 uur.”

Reputatie 7
Badge

Dit lijkt me gewoon een bug als @Robert B gelijk heeft (en dat verwacht ik inderdaad ook), @Erryt NS . 01:00 CET = 02:00 CEST = 0:00 UTC. Er lijkt hier dan dus gewoon onterecht van de UTC datum uit te worden gegaan in plaats van de lokale datum.

Badge +3

Ik meen gisterenavond nog een reactie gepost te hebben over computers en GMT/UTC en tijdzones, waar @Olav93 op reageert? Maar die is dus verdwenen :rolling_eyes:

Reputatie 7
Badge

Die heb ik ook niet langs zien komen hoor, @Robert B. Ik zag alleen je reactie dat het nu om 1:00 en bij zomertijd om 2:00 zou zijn en schreef juist omdat ik dat in jouw bericht nog niet teruglas dat er dan wel eens met UTC gerekend kon worden. Vreemd als jij dat ook geschreven had.

Hoe dan ook, @Erryt NS wil dit vast voor ons melden.

Badge +3

Die heb ik ook niet langs zien komen hoor, @Robert B. Ik zag alleen je reactie dat het nu om 1:00 en bij zomertijd om 2:00 zou zijn en schreef juist omdat ik dat in jouw bericht nog niet teruglas dat er dan wel eens met UTC gerekend kon worden. Vreemd als jij dat ook geschreven had.

Dan zal mijn reactie niet doorgekomen zijn, zie hem ook niet terug als verzonden. Maar no problem, het ging precies over wat jij zegt.

Met UTC rekenen is overigens verre van onterecht als het om computers gaat. Onhandig voor een gebruiker, dat wel.

Vergelijkbaar: 

 

Reputatie 7
Badge

Die heb ik ook niet langs zien komen hoor, @Robert B. Ik zag alleen je reactie dat het nu om 1:00 en bij zomertijd om 2:00 zou zijn en schreef juist omdat ik dat in jouw bericht nog niet teruglas dat er dan wel eens met UTC gerekend kon worden. Vreemd als jij dat ook geschreven had.

Dan zal mijn reactie niet doorgekomen zijn, zie hem ook niet terug als verzonden. Maar no problem, het ging precies over wat jij zegt.

Met UTC rekenen is overigens verre van onterecht als het om computers gaat. Onhandig voor een gebruiker, dat wel.

Vergelijkbaar: 

 

Weet ik hoor, ik werk als software ontwikkelaar, haha. Ik zal iets specifieker zijn: dat de gebruikersinterface o.b.v. UTC werkt, is onterecht. Dat het systeem intern met UTC rekent is in heel veel gevallen volkomen logisch. Alleen… dan moet je daar zelf vervolgens dus wel overál rekening mee houden. Vandaar: hoogstwaarschijnlijk een (simpel) bugje. Ergens lijkt vergeten de tijdzone/culture/… te specificeren.

Badge +3

Off-topic: Tja, zo had ik laatst ruzie met mijn nieuwe pc, Windows 10 en een Linux variant.

Linux synchroniseert de systeemklok op UTC en past daar een tijdzone correctie op toe (logisch), maar als je dan Windows opstart loopt de tijd ineens een uur achter, en andersom als je Windows laat synchroniseren.

Na wat zoeken een registerinstelling voor Windows gevonden: https://feldspaten.org/2019/11/03/windows-10-clock-in-utc/

In de praktijk zal een Mijn NS gebruiker in bijv. Finland ook zien (kijkt op de klok) dat het al bijv. 26 december 00:40 is, en dat het abonnement dus gewijzigd zou moeten kunnen worden.

Maar dan is het in Nederland nog 25 december, en in UTC pas een uur (of twee bij zomertijd) later. Denk niet dat men daar snel aan zal gaan sleutelen.

Reputatie 6

Die heb ik ook niet langs zien komen hoor, @Robert B. Ik zag alleen je reactie dat het nu om 1:00 en bij zomertijd om 2:00 zou zijn en schreef juist omdat ik dat in jouw bericht nog niet teruglas dat er dan wel eens met UTC gerekend kon worden. Vreemd als jij dat ook geschreven had.

Hoe dan ook, @Erryt NS wil dit vast voor ons melden.

Erryt is er op het moment even niet, maar ik heb het voor je doorgezet! 

Reageer