beantwoord

uitleg factuur flex traject vrij

  • 1 November 2022
  • 2 reacties
  • 98 Bekeken

Op 30 oktober sluit ik traject vrij af. 180,50 per maand. 

Mijn flex dal voordeel vervalt dan. 

Ik ontvang de factuur,  maar deze is maar tot 19 november 

Ik betaal 119 minus restitutie oude abo. 

Waarom geen factuur tot einde van de maand?

Ik betaal nu toch teveel? 

Hoor het graag 😀

 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 1 November 2022, 08:10

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Nee, komt allemaal goed. Je met OMdenken en wat hersengymnastiek doen: NS heeft ooit in zijn oneindige wijsheid besloten dat vanaf het begin U bent vastgepind op een vaste factureerdag in de mnd. Ooit was dat geen problem, want het ging allemaal per mnd. Toen kwam dat ingenieuze FLEX en dat kon per dag-en sindsdien wordt ook bij wijzigen op dagen die niet net samenvallen met die vaste dag omgerekend. ALS U dat traject langere tijd aanhoudt en niks erbij, dan betaalt U op de volgende vaste dag gewoon die 180-. Alleen in dit geval bij afsluiten van nieuw en duurder ABO wordt dan dus, met verrekening van niet benutte/opgezegde oude, het nwe vanaf ingangsdag tot verval dag aangeslagen.

Reputatie 7
Badge +3

En u betaalt niet te veel: 31-10 t/m 19-11 = 20 dagen.

20/31 * € 180,50 = € 116,45.

Reageer