beantwoord

Uitstel betaling factuur


Goede dag,

 

Ik heb een abonnement maar ik kan pas rond 20 mei de factuur betalen omdat mijn werk dan de reiskosten uitbetaald. Tevens heb ik nog maar een termijntermijn van 2 dagen.

Kom ik zo in de problemen word ook niet echt wijzer van de website of waar ik naartoe moet bellen.

 

Met vriendelijke groet,

Nicole 

icon

Beste antwoord door Andyret2 10 May 2022, 17:11

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +1

WAT is je vaste betaaldag bij NS-die krijgt iedereen toegewezen, meestal bij de allereerste bestelling. Dan wordt een dag of 2 later automatisch geïncasseerd.

Wordt die geweigerd wegens onvold. saldo, dan komt de normale incassoprocedure in werking-eerst reminder met acceptgiro (of zoiets) dan heb je nog x dagen om het zelf te doen. Gebeurt dat niet, dan wordt het doorgeschoven naar een incassoburo met alle bijkomende kosten. Heb je FLEX (zal wel, dat is tegenwoordig bijna alles) dan wordt je daarvan ook uitgesloten gedurende een x maanden. Bellen zal bitter weinig helpen, want dat kan niet gewijzigd worden.

Er staan op dit forum al ettelijke verzoeken van mensen die liever vlak na betaaldag zouden zien-dat kan je enkel zelf met erg veel moeite regelen door geheel op te zeggen-een tijdje dan maar ouwerwets op saldo te reizen en dan slim&ook verstandig de nieuwe ingangsdatum te kiezen. Die vaste betaaldag blijft tot in de eeuwigheid zo vaststaan.

Reputatie 4

Goede dag,

 

Ik heb een abonnement maar ik kan pas rond 20 mei de factuur betalen omdat mijn werk dan de reiskosten uitbetaald. Tevens heb ik nog maar een termijntermijn van 2 dagen.

Kom ik zo in de problemen word ook niet echt wijzer van de website of waar ik naartoe moet bellen.

 

Met vriendelijke groet,

Nicole 

beste even bellen met klantenservice dat is meetse en beste in overlegd 

Mij factuur komt de 12e maaar heb de 25ste pas salaris kan ik het aub de 25ste betalen  ik kan niet uitgesloten worden want moet echt naar me werk 

Reputatie 7
Badge

Nee dat kan niet. U moet echt rond de 12e betalen want anders heeft u een probleem. Of u moet even in conclaaf met de klantenservice. Hier kunnen we niks voor u betekenen.

Mij factuur komt de 12e maaar heb de 25ste pas salaris kan ik het aub de 25ste betalen  ik kan niet uitgesloten worden want moet echt naar me werk 

NS is geen gratis kredietbureau. U bent er bij de aanschaf van uw abonnement zelf mee akkoord gegaan dat u op de maandelijkse vervaldatum moet betalen.

Misschien kunt u uw baas vragen om een voorschot op uw salaris?

Reputatie 7
Badge +3

Voor zover ik weet kun je bij de klanteNService geen uitstel aanvragen. Als de factuur de 12e komt en het kan niet afgeschreven worden, ontvang je een herinnering per e-mail met betaalinstructies. Als je dan nog niet betaalt, komt er eerst nog een brief en later nog een e-mail. Als je de 25e betaalt, zal dit verder geen gevolgen hebben.

Het is natuurlijk wel aan te raden nog 's goed naar je financiën te kijken, want volgende maand zal de factuur weer rond de 12e komen.

Reputatie 7
Badge +3

Mij factuur komt de 12e maaar heb de 25ste pas salaris kan ik het aub de 25ste betalen  ik kan niet uitgesloten worden want moet echt naar me werk 

Een keer te laat betalen zal niet zo'n probleem zijn, maar elke maand rond de 25e betalen kan niet. Zorg dat er rond de 12e genoeg op jouw rekening staat.

Waarom wordt de maand mei niet gefactureerd en betaal ik pas in juni (2 x maandabonnement) dit is niet met mij overlegd..

Reputatie 7
Badge +3

Waarom wordt de maand mei niet gefactureerd en betaal ik pas in juni (2 x maandabonnement) dit is niet met mij overlegd..

Daar kunnen wij hier op deze reizigers-helpen-reizigerscommunity geen antwoord op geven.

Badge +3

Waarom wordt de maand mei niet gefactureerd en betaal ik pas in juni (2 x maandabonnement) dit is niet met mij overlegd..

Als je dat ziet in het tellertje in Mijn NS, dat klopt niet. Bij mij staat er € 0,00 en 30 juni maar ik weet zeker dat ik 9 mei een factuur van € 5,60 tegemoet kan zien.

Op een andere account staat 30 mei, maar de factuur komt de 26e.

Reageer