beantwoord

Vakantie NS Flex


Kan ik mijn NS Flex Traject vrij abonnement voor 2 weken pauzeren in de zomervakantie om hem 2 weken later weer te activeren na de vakantie en wat kosten te besparen doordat ik geen gebruik maak van mijn abonnement?

icon

Beste antwoord door Thom 20 June 2021, 23:47

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

In de praktijk kan dat. U zet uw TrajectVrij-abonnement om in Flex Basis. Dat is een abonnement zonder kosten. Na twee weken zet u Flex Basis weer om naar uw Flex Traject Vrij. Als dit laatste via MijnNS niet lukt, kunt u het beste even contact opnemen met Klantenservice. Die maken het in orde.

 

Pauzeren kan dus wel, zij het indirect. Feitelijk zegt u op en neemt het abonnement na twee weken opnieuw. 

U bespaart zo twee weken abonnementskosten. Prettige vakantie!

https://www.ns.nl/klantenservice/opzeggen-of-annuleren/abonnement-opzeggen.html

Ik zit nu met dezelfde vraag en vraag me af of je nog steeds binnen 1 maand kan overstappen naar iets anders; ik gebruik nu een weekje geen ov. Kan ik overstappen naar Basis abonnement en over een week weer naar de basis dal voordeel? Lijkt erop dat het niet kan, maar vorig jaar kon dit dus nog wel?

 

 

Reputatie 6
Badge +1

Ik zit nu met dezelfde vraag en vraag me af of je nog steeds binnen 1 maand kan overstappen naar iets anders; ik gebruik nu een weekje geen ov. Kan ik overstappen naar Basis abonnement en over een week weer naar de basis dal voordeel? Lijkt erop dat het niet kan, maar vorig jaar kon dit dus nog wel?

 

 

 

Nee. Na het wijzigen van je abonnement duurt het een maand voor je je abonnement weer kunt wijzigen. De enige uitzondering is dat wanneer je je abonnement hebt omgezet naar NS Flex Basis, je wel binnen de maand een nieuw abonnement kunt activeren. Maar je kunt niet binnen een maand terug naar NS Flex Basis, of naar een ander abonnement (bijvoorbeeld van Altijd Vrij naar Weekend Voordeel). 

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt wel binnen een maand upgraden, maar bij downgraden moet er een maand tussen zitten.

@ Isitimela: Als ik jouw antwoord zo lees, kan het wel?

ik heb al een maand lang een NS Flex Dal Vrij abonnement gehad, dus ik ben vrij om nu over te stappen naar een ander abonnement. Als ik vandaag kies voor NS Flex Basis, kan ik dus als ik jouw antwoord lees wel over een week overstappen naar NS Flex Dal Voordeel?

Reputatie 7
Badge +3

@ Isitimela: Als ik jouw antwoord zo lees, kan het wel?

ik heb al een maand lang een NS Flex Dal Vrij abonnement gehad, dus ik ben vrij om nu over te stappen naar een ander abonnement. Als ik vandaag kies voor NS Flex Basis, kan ik dus als ik jouw antwoord lees wel over een week overstappen naar NS Flex Dal Voordeel?

Dus voor €1,30 winst wil je een weekje basis.

Badge +3

Een Flex abonnement kan je na een maand op elk moment pauzeren. Dit is per direct, waarbij je de abonnementskosten voor ‘vandaag’ niet betaalt (maar wel gewoon korting krijgt voor eerder gemaakte reizen op die dag).

Flex Basis (zonder abonnement) kan je op elk moment weer wisselen, daar hoeft geen maand tussen te zitten. Als dat online niet lukt kan het altijd nog via de Klantenservice.

Heel erg bedankt Robert!

Een Flex abonnement kan je na een maand op elk moment pauzeren. Dit is per direct, waarbij je de abonnementskosten voor ‘vandaag’ niet betaalt (maar wel gewoon korting krijgt voor eerder gemaakte reizen op die dag).

Flex Basis (zonder abonnement) kan je op elk moment weer wisselen, daar hoeft geen maand tussen te zitten. Als dat online niet lukt kan het altijd nog via de Klantenservice.

Dank voor deze vraag Maud en jouw antwoord Robert. Dus even voor de volledigheid, je kan dus je Flex Traject abonnement (na minimaal een maand) op elk gewenste moment even omzetten naar Flex Basis en daarna op elk moment weer terugzetten naar Flex Traject? Heb ik dat zo goed begrepen?

Badge +3

Ja, dat klopt.

Reageer