beantwoord

van dal naar flex

  • 28 September 2022
  • 6 reacties
  • 103 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Goede avond vanuit thailand. Ik heb vanuit thailand mijn daluren abonnement omgezet naar een flex basis abonnement. Er was sprake dat ik dan ook een nieuwe ov chipkaart zou krijgen, maar kan ik nu bij terugkomst in nederland nog gebruik maken van mijn ‘oude’ ov chipkaart voordat ik de nieuwe kaart ophaal? Alvast dank voor de info.

icon

Beste antwoord door Thom 28 September 2022, 14:05

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U mag twee kaarten hebben, geen probleem. U moet het nog activeren op het automaat als u in Nederland bent, dan weet uw oude  kaart dat er Flex op staat. U moet er wel zeker van zijn dat het is ingegaan en u Flex op uw oude kaart heeft gezet.

Reputatie 7
Badge +1

Sawasdee khrap, dat hangt van de dag af waarin FLEX ingaat. EN wat dan exact de laatste dag is waarop nog DalVrij /Voordeel geldt. ALS je dat nog oude stijl hebt (op saldo) blijft het doorlopen totdat je het middels ´ophalen bestelling´ van de kaart af hebt gehaald. Wat in de bevestigingsmail staat Have a nice flite.

Ik veranderde mijn dal naar flex. Op mijn dalabonnement stond een tegoed van € 15,52. Ik krijg teruggestort € 4,02. Wat is er met het verschil van € 11,50 gebeurd?
 

Met vriendelijke groet, Edy Leenaerts

Badge +3

In Mijn NS (de website, niet de app) kunt u bij Betaaloverzicht een gespecificeerde factuur vinden waarop u precies kunt zien waarvoor er kosten in rekening gebracht worden en hoe het uit te betalen bedrag is bepaald.

Mijn inschatting is dat een deel van het resterende saldo is verrekend met de abonnementskosten voor de volgende maand en gemaakte reizen.

Reputatie 7
Badge +3

€11,50 lijkt het bedrag van een vervangende kaart. Als je wilt weten wat er precies is gebeurd dan kun je het beste telefonisch, via Twitter,Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice. Wij kunnen hier op deze reizigers-helpen-reizigerscommunity niet bij klantgegevens.

Badge +3

Welkom @Edy Leenaerts 

Kijk in je Mijn NS Reishistorie (Mijn Reizen). Daar staat het saldo wat op de kaart stond bij het activeren van Flex als € Klanten service met een negatief bedrag.

Dit krijg je een maand na de ingangsdatum van Flex terug via je maandfactuur (minus natuurlijk de abonnementskosten voor de volgende maand en je Flex reiskosten tot die datum).

Het bedrag dat je nu gekregen hebt (tussentijdse factuur) is waarschijnlijk restitutie voor wat je al betaald had voor je vorige abonnement (dus een deel van € 61,20 als je Dal Voordeel op saldo had).

Ook daarvan zou er een factuur in Mijn NS moeten staan (de website, niet in de app).

Reageer