beantwoord

van Flex naar altijd vrij

  • 29 March 2022
  • 3 reacties
  • 109 Bekeken

Hallo,

Ik heb zojuist een abbonnement afgesloten: altijd vrij, maar ik heb net mijn factuur van 25-2 t/m 25-3 gehad. Nu staat er dat ik over twee dagen de factuur alweer krijg van 29-3 tot en met 29-4..... Maar die van 29-3 tot en met 29-4 kan ik pas betalen met mijn loon van  25 april zoveel houd ik niet over.... Hoe moet ik dit doen?

Als ik wil bellen kost het ook super veel geld.

icon

Beste antwoord door Denice NS 29 March 2022, 14:50

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Made_Girl,

De abonnementskosten moeten altijd vooraf betaald worden, daar is weinig aan te doen vrees ik. De factuur die je pas hebt gehad zijn waarschijnlijk de reiskosten, die worden inderdaad achteraf berekend.

Ik weet niet welk nummer je probeert te bellen, maar de klanteNService is bereikbaar op 030 - 7 51 51 55. Dat nummer valt gewoon binnen het normale tarief.

Abonnementskosten betaal je vooraf aan de maand en reiskosten achteraf. Gezien jouw factuurdatum zo te lezen de 29e is vermoed ik dat jouw contract op de 28e of 29e van de maand is ingegaan. Je krijgt dan elke maand een factuur rond de 28e/29e van de maand. Als de 28e/29e inderdaad de ingangsdatum is geweest van jouw contract dan is er nu dus al een factuur opgemaakt voor de periode eind februari - eind maart. Je hebt op 29 maart vervolgens het contract gewijzigd en omdat abonnementskosten vooraf betaald dienen te worden ontvang je binnen 2 werkdagen na de wijziging een factuur met daarop de abonnementskosten voor de periode maart-april.

Badge +3

Kijk even goed naar de (tussentijdse) factuur, want deze zou moeten zijn van 29-3 (datum wijziging) tot je volgende vaste maandelijkse factuurdatum (25 april).

Met als bedrag het verschil tussen Altijd Vrij en je vorige abonnement voor de periode van 29-3 tot 25-4 (dus t/m 24-4).

Dat zal dat gaan om een kleine 316 euro (27 dagen in een maand van 31 dagen), minus de reeds betaalde kosten van je vorige abonnement voor dezelfde 27 dagen.

Reageer