beantwoord

Van maandelijk betale nnaar direct betalen

  • 2 November 2023
  • 1 reactie
  • 39 Bekeken

Beste NS,

Ik heb een tijd geleden NS Flex Dal Voordeel aangezet op mijn ov.
Nadat ik deze heb geactiveerd is mijn betalingsregeling ook gewijzigd.
Voorheen werd mijn OV automatisch opgeladen wanneer deze te laag was. Nu is het veranderd naar een maandelijkse factuur. 

Wegens mijn werk waar ik wekelijk en soms dagelijk een declaratie moet sturen is dit erg onhandig omdat ik nu niet kan achterhalen hoeveel het reizen mijn heeft gekost.

Graag zou ik dit willen terugzetten naar hoe het was.

Ik hoor graag van jullie.

icon

Beste antwoord door Tochjo 2 November 2023, 11:42

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Met NS Flex kunt u enkele dagen na een reis in de reishistorie in Mijn NS zien wat de reis gekost heeft. Dat geldt ook voor reizen met bus, tram en metro, en met andere treinvervoerders. U kunt in Mijn NS ook declaratieoverzichten maken.

Als u weer op saldo wil reizen, dan moet u NS Flex geheel opzeggen. Dat kan op deze pagina. Let op: kies niet voor NS Flex Basis, maar echt voor opzeggen. Deze opzegging moet u daarna bevestigen bij een kaartautomaat. U krijgt hierover instructies per mail.

Daarna kunt u op www.ns.nl/dalvoordeel het abonnement Dal Voordeel op saldo bestellen. Met dat abonnement reist u weer op saldo. Let op: kies echt voor Op saldo, anders krijgt u weer NS Flex:
 


Na het opzeggen van NS Flex kunt u ook automatisch opladen weer activeren. Dat werkt goed in combinatie met Dal Voordeel op saldo.

Reageer