Skip to main content
beantwoord

Van weekend vrij naar dal vrij weg=weg aanbieding?


Ik heb nu al bijna 3 jaar een 1e klas weekend vrij abonnement. Maar sinds deze maand is er die weg=weg actie dat je voor 89 euro dal vrij kunt afsluiten. Alleen staat hierbij in de voorwaarde dat dit alleen voor nieuwe klanten geldt. Maar als ik mijn weekend vrij naar dal vrij met die actie probeer om te zetten lijkt dat ook te lukken. Klopt dit of moet ik daarna de korting toch terugbetalen?

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

NS heeft vaker dit soort acties die volgens de voorwaarden alleen voor nieuwe klanten zijn. De ervaring leert dat ook bestaande klanten er gebruik van kunnen maken, zelfs al het gaat om hetzelfde abonnement wat je al hebt. Gewoon doen dus. 

Badge +3

Sowieso is het een idiote voorwaarde. Als ik mijn NS Flex Dal Voordeel zou willen wijzigen in NS Flex Dal Vrij kom ik volgens die voorwaarde niet in aanmerking voor de korting, terwijl ik niet anders kan dan een abonnement met die korting afsluiten. En als ik eerst zou wijzigen naar NS Flex Basis en dan meteen naar NS Flex Dal Vrij zou ik er wel weer recht op hebben. Welk doel dient die voorwaarde dan eigenlijk?

Reputatie 2

Goedemiddag DaveS,

In de actievoorwaarden staat inderdaad dat de actie alleen geldt voor nieuwe klanten. Echter is het momenteel inderdaad in sommige gevallen ook mogelijk om van de korting gebruik te maken als je reeds een bestaande klant bent.

Sowieso is het een idiote voorwaarde. Als ik mijn NS Flex Dal Voordeel zou willen wijzigen in NS Flex Dal Vrij kom ik volgens die voorwaarde niet in aanmerking voor de korting, terwijl ik niet anders kan dan een abonnement met die korting afsluiten. En als ik eerst zou wijzigen naar NS Flex Basis en dan meteen naar NS Flex Dal Vrij zou ik er wel weer recht op hebben. Welk doel dient die voorwaarde dan eigenlijk?

Waar blijkt dat uit dat je daar dan geen recht op hebt? Zie je die korting nu gewoon niet op de abonnementenpagina of verdwijnt hij als je hem probeert af te sluiten?

Badge +3

Zoals je zelf al opmerkt, staat in de voorwaarden dat de korting alleen voor nieuwe klanten is. Daaruit volgt dat ik er geen recht op heb. Maar zoals gezegd krijg je de korting altijd, ook als je als bestaande klant je abonnement wijzigt.

Reputatie 7
Badge +3

Ik verbaas me al langer over deze voorwaarden en hoe het in de praktijk gaat. Er is geen aparte bestelpagina waar je een abonnement voor de actieprijs kunt bestellen en waar controleerd wordt of je wel of geen recht hebt op de actieprijs. Er is gewoon 1 abonnementenpagina/webshop waar iedereen die een abonnement bestelt of wijzigt het betreffende abonnement kan bestellen voor de actieprijs. Al zou je nu als bestaande klant een abonnement, wat in de actie zit, voor de gewone prijs willen bestellen, dan kan dat niet eens. 

Bedankt voor jullie reacties. Ik vraag me alleen nog af. Als ik dan mijn abonnement voor 1 maand wijzig naar dal vrij wanneer moet ik hem dan weer terug veranderen naar weekend vrij zodat ik niet 2x hoef te betalen voor dal vrij?

Badge +3

U kunt uw abonnement weer wijzigen na een maand. Als u vandaag uw abonnement wijzigt, dus op 13 juli, dan is de eerstvolgende mogelijkheid dat u het weer kunt wijzigen dus 13 augustus. Als u het op die dag wijzigt, dan zal op de factuur die u 14 augustus ontvangt, het nieuwe abonnement (Weekend Vrij) in rekening worden gebracht.

Hier is kennelijk weer niet goed over nagedacht door NS.

U kunt uw abonnement weer wijzigen na een maand. Als u vandaag uw abonnement wijzigt, dus op de 13e van de maand, dan is de eerstvolgende mogelijkheid dat u het weer kunt wijzigen dus 13 augustus. Als u het op die dag wijzigt, dan zal op de factuur die u 14 augustus ontvangt, het nieuwe abonnement in rekening worden gebracht.

En als ik dat dan vergeet op de 13e en het dan maar op de 14 doe. Moet ik dan het volledige bedrag betalen voor dal vrij?

Badge +3

Dan wordt eerst een volledige maand Dal Vrij in rekening gebracht, maar krijgt u binnen enkele dagen na de wijziging vrijwel het gehele bedrag weer terug (min de kosten voor Weekend Vrij).

Badge +3

Als je al NS Flex hebt dan heb je een vaste factuurdatum, bijv. de 25e.

Neem je vandaag Dal Vrij, dan betaal je een deel van die 89 euro voor 13-07 t/m 24-07 (en krijgt een evenredig deel van je Weekend Vrij terug), via een tussentijdse factuur.

Vervolgens betaal je een hele maand voor Dal Vrij (25-07 t/m 24-08), maar je kunt vanaf 13-08 weer wijzigen en krijgt de ‘ongebruikte dagen’ dan terug.

Als je tijdens het bestellen te zien krijgt dat de besteldatum je nieuwe factuurdatum wordt dan klopt dat niet (tenzij je nog helemaal geen NS Flex had).

Reageer