vast traject toch deel berekend | NS Community
beantwoord

vast traject toch deel berekend


Reputatie 1

Dankzji de community heb ik mijn traject aangepast om extra kosten te voorkomen. Ik reis van Amersfoort Schothorst naar Amsterdam Lelylaan. Op deze manier kan ik en over Amsterdam Centraal én over Amsterdam zuid reizen. Zonder dat dat extra kosten zou moeten geven is mij hier voorgerekend gezien de aantal punten die ik zo heb. Maar.. ik betaal nu toch voor het stukje Duivendrecht - zuid. En dat klopt dus niet. De klantenservice is druk. Hoe regel ik nu dat dit recht wordt getrokken? Bedankt weer voor de reactie(s)

icon

Beste antwoord door Robert B 1 March 2023, 19:25

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De krochten van Traject Vrij… 🙄

Ach ja, in de eerste jaren van Traject Vrij werd vrij vaak het advies gegeven om het zelf te testen. Uit een test van mij met inchecken op Den Haag Centraal bleek dus ik met mijn Traject Vrij De Vink - Delft geen extra kosten had. Intussen is het wel wat duidelijker wanneer je wel of niet extra kosten heb maar er blijven toch situaties waarbij zelf testen de enige zekerheid geeft. 

Bij veel trajecten van/naar Amsterdamse station kan dat inderdaad niet. Bij bv Den Haag Centraal / Den Haag HS en Den Haag Laan van NOI kan het weer wel. 

De krochten van Traject Vrij… 🙄

Oef, breek me de bek niet open… 😅 Ik kan me nog een documentje herinneren met supergedetailleerde informatie over de precieze ins en outs van Traject Vrij, die oorspronkelijk op de Community was geplaatst meen ik zelfs. Heb ik zelf vrij veel aan gehad in ieder geval. :P

Reputatie 7
Badge +3

De krochten van Traject Vrij… 🙄

Oef, breek me de bek niet open… 😅 Ik kan me nog een documentje herinneren met supergedetailleerde informatie over de precieze ins en outs van Traject Vrij, die oorspronkelijk op de Community was geplaatst meen ik zelfs. Heb ik zelf vrij veel aan gehad in ieder geval. :P

Dat document was inderdaad hier gedeeld, door Hessel. Dat topic van begin februari 2015 staat nu in het archief. de link naar de PDF doet het niet meer.

Traject Vrij met inchecken en waarbij reizen buiten het traject werden gefactureerd met een maandelijkse factuur/incasso was geintroduceerd in juli 2014 en toen dus nog nieuw. Er waren toen veel vragen over die niet altijd goed beantwoord konden worden. En ook nu zie je nog vragen wat nu precies binnen een traject valt en wat niet.

Dat PDF bestand is inderdaad al jaren niet meer terug te vinden, volgens mij is dat gebeurd toen de hele opzet van de website en de documenten enzo is aangepast. Ik heb hem zelf geloof ik nog wel ergens in de mail staan.

6 augustus 2018 heb ik je die gemaild. Misschien kan je hem nog terugvinden op die manier. Kan vanaf m’n gsm geen bijlage hier plaatsen helaas. 
 

Traject Vrij is altijd een gedoe geweest en is een van de redenen dat meerdere, waardevolle leden hier zijn vertrokken. @Pe_pe@theofiel en meer zijn er jarenlang druk mee geweest. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat PDF bestand is inderdaad al jaren niet meer terug te vinden, volgens mij is dat gebeurd toen de hele opzet van de website en de documenten enzo is aangepast. Ik heb hem zelf geloof ik nog wel ergens in de mail staan.

Ik had eerlijk ook niet verwacht dat die PDF er na 8 jaar nog stond, was meer om laten zien dat die inderdaad hier op de community gedeeld was,  je geheugen is nog goed dus. 😁

Badge +3

Voor de liefhebber.

Ik vind het overigens nogal treurig dat zulke informatie niet meer op de site van NS te vinden is.

Reageer