beantwoord

vastlopen

  • 12 August 2022
  • 11 reacties
  • 279 Bekeken

Vandaag voor de zoveelste keer bezig geweest “Mijn NS” op orde te brengen. Daar kan ik een boek over schrijven. Het probleem is dat ik een NS Flex Dal Vrij abbo heb. Bij de factuur van 11-08-22 heb ik 2 ambo’s : onbeperkt reizen buiten de spits (dal vrij?) en onbeperkt reizen in het weekend (weekend vrij?) Bij de factuur van 12-08-22 ook €76,30 + €31,60 minus €61,10 65+korting

Deze keer kreeg ik na 26 minuten de klantenservice aan de lijn die navraag ging doen waarbij kon “mee genieten” van de gesprekken. Na ongeveer 40 minuten meldde de zelfde persoon zich opnieuw. Er was een storing geweest of ik weer wilde wachten want hij moest ruggespraak houden. Na 50 minuten werd de verbinding verbroken.

Wat mij nu zo intens moedeloos maakt is de onoplosbaarheid van zo’n probleem. In juli heb ik ook contact gehad met klantenservice. Toen omdat ik niet van abbo kon wisselen omdat ik niet degene was die de factuur betaalde!? Toen heeft men mijn account opnieuw ingericht maar nog steeds zonder het juiste resultaat. Ook geprobeerd via Twitter verder te komen maar hoe dat werkt??

Ik neem geen contact meer op met klantenservice. Dat is niet goed voor mijn gezondheid. Ik ben de jongste niet meer en heb dit jaar een zware operatie ondergaan. Dus ik zie wel hoe het verder gaat anders zeg ik de hele boel op een stop met het OV! Het is jammer maar dit is Kafkaiaans!

icon

Beste antwoord door Robert B 12 August 2022, 21:07

Bekijk origineel

11 reacties

NS Flex Dal Vrij is opgebouwd uit vrij reizen in het weekend en vrij reizen doordeweeks in de daluren. Dat dat in de factuur uitgesplitst is, heeft verder geen functie, het is één abonnement. Ik vind het heel spijtig dat je gesprek met de klantenservice zo lang duurde en dat het je niets heeft opgeleverd. Mijn excuses voor het ongemak. 

Badge +3

Het is redelijk simpel.

(Flex) Dal Vrij is opgebouwd uit Weekend Vrij (€ 31,60) plus vrij reizen buiten de spits (€ 76,30), totaal € 107,90

Vergelijk Flex Dal Voordeel, dat is Weekend Voordeel (€ 2,00) plus doordeweeks 40% dalkorting (€ 3,10), samen € 5,10 per maand.

Of Altijd Vrij, dat is in feite Dal Vrij (die € 31,60 + € 76,30) plus € 254,50 voor vrij reizen in de spits en zo staat het ook op je factuur, totaal € 362,40. Bij u staat er dan ‘voltarief in de spits € 0,00) bij, toch?

Dal Vrij voor alleen doordeweeks (zonder Weekend Vrij à € 31,60) bestaat niet (zonder korstje geen boterham).

Bij 65+ kost Dal Vrij slechts € 46,80 (zie https://www.ns.nl/binaries/_ht_1641394414516/content/assets/ns-nl/tarieven/2022/ns-tarievenlijst-2022.pdf pagina 4)

Dus u krijgt (zie factuur) € 10,20 (weekend) + € 50,90 (doordeweekse daluren) = € 61,10 leeftijdskorting op die € 107,90 en betaalt dan € 46,80.

40 minuten aan de telefoon vind ik overigens wel bizar lang! Waar hebben ze het zo druk mee, of is er gewoon geen personeel zoals bijna overal?

Als ik de melding krijg ‘wachttijd langer dan 10 minuten’ hang ik op en bel later wel, of gooi het in een chat of DM/PB op Twitter en zie wel of ik (een zinnig) antwoord krijg.

Reputatie 7
Badge +1

Maar al bij al is het dus ook nog totaal overbodig geweest-gewoon weer ´ns sorregies om niks. Heb zelf toevallig sinds een week of wat weer hetzelfde; zo lang je maar IN de daluren INsjekt kan je reizen zo veel je zin hebt.

Reputatie 7
Badge +3

40 minuten aan de telefoon vind ik overigens wel bizar lang! Waar hebben ze het zo druk mee, of is er gewoon geen personeel zoals bijna overal?

Als ik de melding krijg ‘wachttijd langer dan 10 minuten’ hang ik op en bel later wel, of gooi het in een chat of DM/PB op Twitter en zie wel of ik (een zinnig) antwoord krijg.

In dit geval werd mismacher zelfs 40 minuten in de wacht gezet. Dat gaat natuurlijk nergens over. Zeker met zo'n ‘simpele’ vraag, waar iedereen met een beetje productkennis binnen 30 seconden antwoord op kan geven.

Ik vermoed dat er ook wat verwarring is, omdat er zo te lezen twee facturen verstuurd zijn. Waarschijnlijk weer een met de reiskosten en een dag later een met de abonnementskosten.

Mensen allemaal hartelijk dank. Ik begrijp nu dat de factuur een gelaagde opbouw heeft. Nu maar kijken of het allemaal goed gaat. Nogmaals bedankt voor al die reacties en dat allemaal in die warmte. Het gaat ook allemaal veel sneller dan bij NS.

Het verhaal gaat weer verder! Vandaag probeer ik mijn flex abbo te wijzigen en ja hoor krijg ik weer te lezen dat ik niet de persoon ben die het abbo betaalt. Bovendien kan ik ook niet het abbo wijzigen. Ik zit nu “pas” 10 minuten aan de telefoon. Ik ga alles opzeggen en misschien in de toekomst weer iets proberen want dit is echt slecht voor je gezondheid en ik ga zeker niet weer 40 minuten wachten. Dit is Kafka in zijn puurste vorm.

Badge +3

Zie https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/online-beeindigen dat is wellicht handiger dan via de Klantenservice (als het lukt, wegens die contracthouder-melding).

Opzeggen lukt ook niet. Code OA500 wat dat ook mag betekenen.

Zojuist wederom meer dan 30 minuten bezig geweest met NS Klantenservice omdat ik nu op mijn NS zag dat de volgende factuur €98,68 wordt. Terwijl ik 26/8 keurig een bevestiging heb gehad voor Flex Dal Voordeel van €5,10/mnd Mijn vrouw is ook 26/8 overgestapt naar Dal Voordeel en haar volgende factuur is  €6,92. 

Nu blijkt ook dat het account van mijn vrouw is verdwenen. Beide verschillende email adressen resulteren in mijn account!! Dus ze bestaat niet meer denk ik dan.

Samenvattend:

  1. mijn account kan ik on line niet opzeggen. Code OA500
  2. de account van mijn vrouw is nu opeens verdwenen
  3. wij zijn beiden per 26/8 overgestapt naar Dal Voordeel. Dat is ook voor beiden keurig door NS bevestigd. Zij moet de volgende factuur €6,92 betalen ik €98,68

Hoe nu verder?? Opzeggen ne opnieuw beginnen lukt niet. Dus de enige mogelijkheid is een aangetekende brief en dan maar hopen dat het opgelost wordt.

Dus met recht VASTLOPEN

Reputatie 7
Badge +3

Dat bedrag van €98,68 voor de volgende factuur staat zeker bij het tellertje in je startpagina? Dat kun je negeren aangezien dat tellertje na een abonnementswijziging gewoon al jaren standaard het verkeerde bedrag aangeeft, bij iedereen. 

Reputatie 7
Badge +1

Opzeggen lukt ook niet. Code OA500 wat dat ook mag betekenen.

Zojuist wederom meer dan 30 minuten bezig geweest met NS Klantenservice omdat ik nu op mijn NS zag dat de volgende factuur €98,68 wordt. Terwijl ik 26/8 keurig een bevestiging heb gehad voor Flex Dal Voordeel van €5,10/mnd Mijn vrouw is ook 26/8 overgestapt naar Dal Voordeel en haar volgende factuur is  €6,92. 

Nu blijkt ook dat het account van mijn vrouw is verdwenen. Beide verschillende email adressen resulteren in mijn account!! Dus ze bestaat niet meer denk ik dan.

Samenvattend:

  1. mijn account kan ik on line niet opzeggen. Code OA500
  2. de account van mijn vrouw is nu opeens verdwenen
  3. wij zijn beiden per 26/8 overgestapt naar Dal Voordeel. Dat is ook voor beiden keurig door NS bevestigd. Zij moet de volgende factuur €6,92 betalen ik €98,68

Hoe nu verder?? Opzeggen ne opnieuw beginnen lukt niet. Dus de enige mogelijkheid is een aangetekende brief en dan maar hopen dat het opgelost wordt.

Dus met recht VASTLOPEN

 

NS reageert ook niet (sneller) op aangetekende brieven. Een antwoord op een klachtenbrief kan zo maar 2 maanden duren. Dus dat gaat ook niet. Op ICT-gebied is het helaas nogal chaotisch bij NS. Wat Momo over die teller zegt klopt en moet u maar negeren. (snap niet dat daar nog steeds bedragen staan aangezien NS weet dat die niet kloppen (haal ze dan weg, krijg je er geen vragen over)). 

 

Voor wat betreft het account van uw vrouw zal u toch de klantenservice moeten hebben. Ik zou afhankelijk van uw slaappatroon laat in de avond (na 23.00 uur) of vroeg in de ochtend (voor 07.00 uur) bellen, dan heeft u de grootste kans dat het rustig is. 

Hartelijk dank voor deze nuttige adviezen. Ik ga na 23h bellen en kijk niet meer naar de tellertjes.

 

Reageer