beantwoord

Verandert doorlopende abonnement tarief nu wel of niet

  • 15 November 2023
  • 4 reacties
  • 145 Bekeken

Email 26 okt 2023 van de NS:

Momenteel betaalt u voor uw abonnement € 87,70 per jaar. Voor het komende abonnementsjaar (van 2 december 2023 tot en met 1 december 2024) geldt het volgende tarief en betaalwijze: 

Abonnement:    Dal Voordeel op saldo 2e klas
Abonnementsprijs:    € 94,70 per jaar

 

Email 15 nov 2023 van de NS:

Goed nieuws: de prijs van NS-abonnementen en treinkaartjes stijgen niet in 2024 en blijven dus gelijk aan de prijzen van dit jaar. Dat betekent dus dat de prijs van uw abonnement op saldo bij verlenging in 2024 hetzelfde blijft.

 

Mijn abonnement is 11 maanden in 2024 stijgt dat nu wel of niet van € 87,70  naar  € 94,70 ?

 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 15 November 2023, 12:00

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi LukasB,

Jouw abonnement wordt in 2023 verlengd, en zal nu dus wel in prijs stijgen. Volgend jaar zal er geen verhoging plaatsvinden.

Vreemd dat mijn voordeeluren ab wel wordt verhoogt met 7 euro van 87,80 naar 94,70.

De tarieven worden niet verhoogd in 2024 maar mijn ab, wordt gebruikt in 2024, is dus wel duurder. Dat het wordt verlengd in 2023 zou niet moeten uitmaken, volgens mij worden we hier weer gruwelijk bij de neus genomen. De reiziger die in jan 2024 gaat reizen is goedkoper uit dan iemand met een ab. Wordt je zo beloond als jarenlange klant? 

En wie weet volgend jaar nog dat zoiets is afgesproken? NS,de staat, zal gevoeglijk wel aan geheugenverlies gaan lijden of met een of andere smoes komen waardoor het niet door kan gaan.

Al met al laat IEDEREEN nou mee profiteren aub.

Reputatie 7
Badge +3

De reiziger die in jan 2024 gaat reizen is goedkoper uit dan iemand met een ab. Wordt je zo beloond als jarenlange klant? 

Nee, die is juist even duur uit. Degene die in januari 2023 z'n abonnement heeft afgesloten betaalt al het hele jaar meer dan jij.

En als straks in 2025 de prijzen wel weer verhoogd worden, geldt die prijsverhoging voor jou pas in november 2025. Of ga je volgend jaar november klagen dat die verhoging nog niet voor jou geldt? 😉

 

Reputatie 7
Badge +3

Al met al laat IEDEREEN nou mee profiteren aub.

Iedereen profiteert al, want bij verlenging van het abonnement in 2024 gaat de prijs niet omhoog en blijf je dus 2 jaar lang het tarief van €94,70 betalen zoals iedereen wiens abonnement in 2023 is verlengd of ingegaan. 

Reageer