beantwoord

Verder reizen dan trajectkaart

  • 18 April 2023
  • 5 reacties
  • 284 Bekeken

Ik heb een Traject Vrij Kaart tussen Sittard en Roermond voor 1e klas.

Als ik verder wil reizen met 2e klas in dezelfde trein tot boven Roermond,  bijvoorbeeld naar Eindhoven (ik hoef dan niet over te stappen), moet ik dan uitchecken met mn trajectkaart en weer inchecken met mn ov chipkaart of kan ik blijven zitten en pas in Eindhoven uitchecken?

 

icon

Beste antwoord door Momo 18 April 2023, 13:32

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Gewoon blijven zitten en uitchecken op je bestemming, dus Eindhoven. Er wordt dan automatisch bepaald welk deel van de reis buiten het traject was en dus extra gefactureerd moet worden. Maar de hele reis zal wel tegen 1e klas tarief zijn. Bij Traject Vrij 1e klas reis je ook buiten je traject 1e klas.

 

https://www.ns.nl/klantenservice/wijzigen/klasse-wisselen.html

oke, dat is niet handig, kan dus op die kaart niet meer 2e klas reizen buiten het traject om? 

Reputatie 7
Badge +3

Helaas kan dat inderdaad niet. Dat was ook al zo voordat NS Flex er was, dus met de klassieke Traject Vrij. De wens om met een 1e klas Traject Vrij abonnement buiten het traject in de 2e klas te kunnen reizen was er wel, daar zijn ook allerlei oude topics over (die nu intussen in het archief staan en niet voor iedereen toegankelijk). De hoop was dat wanneer Traject Vrij ook als NS Flex abonnement beschikbaar was (wat nu het geval is) dit wel mogelijk zou worden, maar helaas is dat dus niet het geval. 

In een topic van 3 jaar geleden is een moderator er nog achteraan gegaan, maar dat leverde niets op

 

 

En uit weer een ander topic ook van 3 jaar geleden.

 

Hmm, jammer van de NS.

En dan dit: Als ik buiten het traject in de daluren wil reizen op traject wat buiten het trajectabonnement ligt kan ik dan wel 40% korting krijgen op een 2e klas kaartje? Of ben ik ook dan gedwongen om 1e klas te reizen?

 

Reputatie 7
Badge +3

Als je buiten je traject 40% korting op 2e klas-reizen wil krijgen, zul je een Dal Voordeel-abonnement erbij moeten nemen en dus inderdaad uitchecken met je Traject Vrij en opnieuw inchecken met Dal Voordeel.

Reageer