beantwoord

Verder rijden na Traject vrij

  • 6 September 2023
  • 5 reacties
  • 85 Bekeken

Hallo allemaal!,

Ik zie al wat nuttige bijdragen in het forum maar de klantenservice gaf me net een tegenstrijdig antwoord. Dus ik ben even de weg kwijt.

Ik wil een aantal dagen per week van Heerenveen- Akkrum vv reizen. Ik heb hiervoor een trajectvrij afgesloten. Een keer per week reis ik van Heerenveen naar Leeuwarden. In mijn logica reis ik tot Akkrum met mijn abonnement; ik heb daar al voor betaald. Ik moet nog betalen voor de restreis van Akkrum tot Leeuwarden. Ik kan dat trajectkaartje natuurlijk op mijn OV zetten; maar hoe dan met in en uit checken. de medewerker van de klantenservice zegt dat ik dan in Akkrum moet uit en in checken. Duh. Ik zit in de trein en ik ga er natuurlijk niet uit. Hoe los ik dit op? De suggestie dat van de klantenservice dat ik dan op die rit een ticket moet betalen van Heerenveen-Leeuwarden, vind ik zeer vreemd want ik heb de helft al betaald. 

Alvast dank voor jullie input!

Marc

icon

Beste antwoord door Momo 6 September 2023, 15:10

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

U kunt gewoon inchecken in Heerenveen en uitchecken in Leeuwarden (en omgekeerd). U krijgt dan vervolgens op de factuur alleen het traject Akkrum-Leeuwarden (of omgekeerd) gefactureerd. Onderweg uit- en opnieuw inchecken is onnodig.

U moet in Heerenveen inchecken en in Leeuwarden uitchecken. Het systeem brengt u dan een extra enkele reis Akkrum-Leeuwarden in rekening. Terug idem dito.

Reputatie 7
Badge +3

Aanvulling, als de incheck in Heerenveen (of op de terugweg in Leeuwarden) in de daluren is, wordt op het gedeelte buiten je traject 40% korting berekend. 

Maar wel weer teleurstellend dat de klantenservice je van een verkeerd antwoord heeft voorzien. Dit zou gewoon basiskennis moeten zijn voor ze. 

Dank jullie wel! Ik ben blij dat mijn logica bevestigd wordt!

Reputatie 7
Badge +4

Deze kennis is elementair. Het antwoord van de medewerker is echt buiten iedere orde.

We hebben nut. ;-)

 

Veel plezier in de haedstêd.

Reageer