Verdien geld met je abonnement

  • 31 March 2023
  • 7 reacties
  • 199 Bekeken

Reputatie 3

Heb je een abonnement en veel vrije tijd? Ga in de trein zitten! Er is alle kans dat je vertraging hebt en dan kun je je geld terugvragen. Als het een beetje meewerkt krijg je meer geld dan het abonnement heeft gekost.


7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ah, dat is waarom jij zoveel reist. Om geld te verdienen aan vertragingen. Maar ik dacht dat GTbV aan een maximum was gebonden  en je niet meer dan de kosten van jouw abonnement terug kunt krijgen.

Reputatie 5

Ah, dat is waarom jij zoveel reist. Om geld te verdienen aan vertragingen. Maar ik dacht dat GTbV aan een maximum was gebonden  en je niet meer dan de kosten van jouw abonnement terug kunt krijgen.

Volgens de NS vergoedingstabel ontvang je bij iedere 60+ minuten vertraging de gehele ritprijs terug bij o.a. alle Flex-abonnementen*.

*”Voor NS Flex-kortingsabonnementen geldt de ritprijs inclusief eventuele verrekening van korting buiten de spits. Tijdens vrije reisperiodes (100% korting) vindt berekening plaats op basis van de vol tarief enkele ritprijs.”

 

Stel, je hebt een Weekend Vrij 1e klas Flex abonnement à € 43,95 p/m. Een enkele reis 1e klas vol tarief van de ene naar de andere kant van het land (Limburg <-> Noordelijke provincies) kost €49.98.

Als ik de tabel goed interpreteer zou je dan bij een getroffen reis gedurende het weekend maximaal die ~50 euro GTBV kunnen ontvangen lijkt me dan? Dat is dan inderdaad meer dan het abonnementsgeld. Tenzij NS natuurlijk ergens een limiet heeft gesteld op het maximaal terug te ontvangen bedrag.

Niet dat ik zoiets ooit heb meegemaakt overigens.

Reputatie 7
Badge +3

Vertel. Ik heb veel vrije tijd en ben wel bezig met (extra) geld verdienen met investeringen.

Hoeveel % rendement kun je er mee maken? Zijn er allerlei kenners en treinanalisten die advies kunnen geven op welk traject en/of welke tijd je dat het beste kunt doen? Zijn er nog risico's aan verbonden, dat je je geinvesteerde geld kwijt kunt raken of zelfs op moet toeleggen? Bv door een grote storing waardoor je niet meer thuis komt en veel geld moet uitgeven aan een taxi, wat je niet meer terug krijgt? 

Lijkt me vooral heel veel moeite voor wat geld terug. In drukke en vieze treinen zitten of staan, bij vertragingen en grote storingen op koude en natte stations moeten rondhangen. 

Reputatie 5

Vertel. Ik heb veel vrije tijd en ben wel bezig met (extra) geld verdienen met investeringen.

Hoeveel % rendement kun je er mee maken? Zijn er allerlei kenners en treinanalisten die advies kunnen geven op welk traject en/of welke tijd je dat het beste kunt doen? Zijn er nog risico's aan verbonden, dat je je geinvesteerde geld kwijt kunt raken of zelfs op moet toeleggen? Bv door een grote storing waardoor je niet meer thuis komt en veel geld moet uitgeven aan een taxi, wat je niet meer terug krijgt? 

Lijkt me vooral heel veel moeite voor wat geld terug. In drukke en vieze treinen zitten of staan, bij vertragingen en grote storingen op koude en natte stations moeten rondhangen. 

Geen idee of je reactie richting mij of OP was, maar persoonlijk zou ik zoiets nooit doen. Zelfs als ik alle tijd van de wereld zou hebben. Voor mij is GTBV een pleister op een wond en zeker geen verdienmodel. Daarnaast vind ik zo’n actie ook sneu richting NS, die überhaupt al in financieel zwaar weer verkeert. Overigens is treinreizen voor mij sowieso al geen pretje meer de laatste jaren met alle risico’s van irritaties onderweg (zwart/grijsrijders, volle en vieze treinen, asociaal volk, etc.) Om dan proactief een storing op te zoeken, lijkt me vooral vragen om problemen.

 

In mijn reactie had ik het enkel en alleen over de theoretische kant achter het verhaal.

Reputatie 7
Badge +3

Er is hier wel eens gezegd dat je per maand niet meer dan je abonnementsgeld terug zou kunnen krijgen. Maar die regel is nergens zwart op wit te vinden. Volgens mij moet het inderdaad gewoon kunnen.

Reputatie 7
Badge +3

Geen idee of je reactie richting mij of OP was, maar persoonlijk zou ik zoiets nooit doen.

Richting de OP. Toen ik mijn reactie begon te typen stond die van jou er nog niet eens.

Verder helemaal eens met jouw verhaal.

 

Reputatie 7
Badge +1

En het zoveelste onzintopic van Feico. Gefeliciteerd maar weer @Feico 

Reageer