verhoging

  • 17 November 2022
  • 29 reacties
  • 543 Bekeken

Ik vraag me af hoe NS het kan verantwoorden dat een abonnement €12 per maand duurder wordt in 2023, maar tegelijkertijd aankondigt dat er in 2023 minder treinen gaan rijden. Het is echt een achterlijke verhoging en als ik dan kijk wat een 65+ betaalt voor hetzelfde abonnement, dan zit daar gewoon €65 verschil in, PER MAAND!!!??? HOE DAN??


29 reacties

Ze willen zo goed mogelijk functioneren (zowel financieel als qua dienstverlening) en dat gaat in een ‘vrije‘ markt met de economische wetten van vraag & aanbod. Een gevolg kan zijn dat de prijzen wat meer gelijk getrokken worden, maar dat hoeft niet per se.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vraag_en_aanbod

er is simpelweg te veel geprivatiseerd 

er is simpelweg te veel geprivatiseerd 

Privatisering heeft er niets mee te maken, de politiek wil dat het OV zijn eigen broek op houdt en het niet meer zoals vroeger eindeloos subsidiëren. Overigens is uitgerekend NS helemaal niet geprivatiseerd.

Verder zijn de uit de hand gelopen personeelskosten bij het OV de schuld van de sector zelf. Als je de lonen maar raak verhoogt zonder dat de arbeidsproductiviteit ook omhoog gaat moet je niet vreemd opkijken dat je geld tekort komt en de prijzen omhoog moeten. 

oké dit bedrijf dus niet 
maar ik heb de reden van de enorme verhoging nu wel begrepen 
en zal zien of ik deze discussie kan sluiten
dank U allen

Reageer