beantwoord

verkeerd abbonement gekozen, heb nu een hoog factuur

  • 25 September 2023
  • 2 reacties
  • 78 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb per ongeluk de goedkoopste (dal voordeel) abbonement gekozen terwijl ik van plan ben veel te gaan reizen. De bedoeling was om ns flex dal vrij te nemen waar je onbeperkt mag reizen.
Ik ben hier een maand mee gaan reizen en ik heb nu een factuur gekregen van over de 300 euro.

Is het mogelijk dat de factuur wordt herberekend onder de ns flex dal vrij tarieven als ik ns een bericht stuur?

icon

Beste antwoord door Thom 25 September 2023, 08:23

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het zal niet worden herberekend. De kosten zijn berekend op basis van het abonnement dat u heeft, en dat is echt rechtmatig. Een dure vergissing, vrees ik. Ik zou als ik u was maar zo snel mogelijk uw abonnement omzetten in Dalvrij. Als u het abonnement al meer dan een maand heeft, mag u gewoon wisselen op de site.

U kunt het proberen om het bedrag gecompenseerd te krijgen en dit kan  op 030 7515155, maar eerlijk gezegd denk ik dat het kansloos is.

Reputatie 7
Badge +3

Bij NS kunnen abonnementen niet met terugwerkende kracht gewijzigd worden. Je had in jouw geval binnen een maand kunnen wijzigen, voor upgraden naar duurder abonnement hoeft geen maand gewacht te worden. Die rekening van afgelopen maand zul je moeten betalen. Advies is om als je veel blijft reizen in de daluren om jouw abonnement nu om te zetten om de kosten niet verder op te laten lopen.

Reageer